• Majsan05

+35 brudar i Stockholm augusti 2005

Får i bland känslan av att jag är lastgammal på den här sajten... Undrar därför om det finns fler som jag - runt 40 och planerar bröllop i augusti 2005? Vi gifter oss borgerligt i Stockholm, antagligen den 20 augusti och kommer att ha festen på Skärholmens Gård. Längre än så har vi inte kommit i vår planering... Hur är det med er?

• Svar på tråden +35 brudar i Stockholm augusti 2005
  • fröken Dammråtta

Njae, jag är nog bland de äldsta (41) jag gifter mig redan i höst förstås..........

• Lena K

hmmm... jag är 45 år och gifter mig om 2 veckor!!! Den 11 september!!

Det är ALDRIG för sent att hitta LYCKAN!!!

• Majsan05

Kul att vi är fler! Hur har planeringen flutit för er? Hur blir vigsel? Har ni barn - och hur gör ni med dem? Har ni varit ett par länge? Jag är vill veta allt!:)

• fröken Dammråtta

Vi har varit tillsammans i 4 år, vi har båda barn sen tidigare men några gemensamma, det blir det INTE!
    Vi gifter oss i kyrkan just för att barnen vill att det "ska vara på riktigt".
    När det kommer till planeringen ligger vi nog väldans mycket efter! Men man hinner med mycket den sista månaden också, det gäller bara att lägga i en annan växel!

• Pa´sHeffaklumpan

Då är man ju riktigt ung Är "bara" 39 och gifter mig i slutet av oktober

• fröken Dammråtta

Pa´sHeffaklumpan Jodå, du är rena barnrumpan!!!!!!!!

• Majsan05

Jisses - vad är då jag med mina 38..? Ni ska inte tro att jag startade detta inlägg för att få känna mig ung..;) Jag tyckte bara att de flesta inläggen verkade komma från blivande brudar i 25-årsåldern - med lite andra preferenser och förutsättningar än jag. Vi har varit tillsammans i snart åtta år och har två barn. Jag trodde inte att detta med bröllop skulle kännas så viktigt för mig men nu när vi bestämt oss för att slå till (barnen börjar bli hanterbart stora, huset är färdigrenoverat..) så känns det verkligen stort och roligt! Kommer ni att ha stora tillställningar? Vi har vetat från allt från att rymma och gifta oss på Arlanda, enbart familjen till stor fest. En av anledningarna till att vi nu slår till är att jag lyckats övertala min blivande att ha fest!:) Vi kommer nog att bjuda ca 60 pers + ev barn.

• fröken Dammråtta

Majsan05
    Håller med dig om att man inte trodde att man skulle tycka att det var så viktigt som det faktiskt är med bröllop i min ålder!
    När folk frågar mig tycker jag nästan att det blir pinsamt att visa glädje och förväntan fast jag vet att jag lika väl som de unga brudarna har rätt att se fram mot mitt eget bröllop!
    Vill även säga att det är hos mig problemet ligger och inte i omgivningen. Jag möts bara med positiva kommentarer om mitt förestående bröllop!

• Marisha-69

Räknas jag till 35+ om jag fyllde 35 för 1,5 vecka sedan?

Om jag gör det så gifter vi oss i alla fall den 13/8 2005.

Hur har planeringen flutit för er?
    Jättebra, vi har det mesta i ordning faktiskt.
    Vi kommer att ha c:a 80 gäster, catering och coverband.

Hur blir vigsel?
    I kyrkan med solosång.

Har ni barn?
    Ja, tre.

Hur gör ni med dem?
    Vi behåller dom

Har ni varit ett par länge?
    Förlovade 5 år exakt på dagen vi gifter oss, ett par 6,5 år den dagen.

• Pa´sHeffaklumpan

För mig och m2b blir det andra (o def. sista ggn) vi gifter oss Hade egentligen tänkt förbli ogift resten av livet men så mötte jag m2b som förvred skallen totalt på mig Trodde att "folk" skulle reagera lite när vi började planera eftersom det var andra ggn men vi har bara mötts av glada heja tillrop!! Släkten o bekantskapskretsen är stooor och vi hade svårt att välja bort någon så 186 personer är inbjudna, varav ett 50 tal är barn mellan 1 o 16 år

• Majsan05

Marisha-69: naturligtvis är du välkommen! Det är så roligt att höra om allas olika upplägg. Kul också med någon mer än jag som planerar inför nästa sommar. Var gifter ni er? Kommer ni att ha festen i närheten?

Pa´sHeffaklumpan: Oj, vad många! Var kommer ni att hålla till som tar så många gäster?

• Pa´sHeffaklumpan

Majsan05:
    Vi har hyrt tre lokaler i Alviks medborgarhus (två tar 100-120 och en tar 30pers). Vi har inte tänkt att ha traditionell sittande bröllopsmiddag utan buffe med "mingel".
    Pust, kan känna en lite lätt panik över antalet men m2b har vana att organisera stora fester så allt kommer nog att flyta på fint

• Marisha-69

Vi gifter oss i Trosa.
    Festen kommer förhoppningsvis bli inom 2 mil

Svar på tråden +35 brudar i Stockholm augusti 2005