• Galenpanna

Sanningen om antalet sexpartners

Hörde att när killar säger "jag har varit med 18" så ska man dividera det med 3 dvs 6 st har han verkligen varit med och när det gäller tjejer så ska man multiplicera med 2. En fingervisning om hur det ligger till alltså?

Skriv ner, skriv ut och ha med i plåboken alltså *s*

Kram

• Svar på tråden Sanningen om antalet sexpartners
  • Miiiaaa

Ha ha!! Ja den var bra... Jag har inte frågat min grabb om detta, anser för övrigt att det inte har någon betydelse! Han har inte frågat mig heller.

Det som har varit har farit, det som vi har nu är större än allt annat!!!

Men det där var nog inte så dumt!! jag ska tipsa mina sigelvänner!!

• Xite

Amerikanskt ojämnlikt dravel.

Kvinnan som oskuld och mannen som hingst. Glöm!

• <:3 )~~~~

Måhända kan man tycka att det är så som du säger Xite, men jag tror faktiskt att det är så att killar gärna lägger till någon extra för att det låter 'coolt' inför kompisar.
    Medan tjejer kanske drar bort för att inte uppfattas som madrasser eller för att det helt enkelt är så att vissa karlar inte fixar att deras kvinnor haft sexuella kontakter innan dem själva.

Som tur var idag så är vi väl över lag rätt så öppna med vår sexualitet och vågar stå för hur många, eller få, sexuella kontakter vi haft och det utan att skämmas det minsta.

• Jennifer E

Har hört det förut, rätt skoj, vet ej om det stämmer i allmänhet dock!

En kul anekdot; vi lekte sanning eller konka med några i gymnasiet min nuvarande sambo och jag. Alla skulle svara på alla frågor. Vi satt sist för att svara på "Hur många har du haft sex med?" Min kille hade då haft två st och jag tror jag hade haft fem eller så. Han svarade fyra! Jag visste ju att han ljög varpå jag kryddade mitt antal lite också bara för att ge igen!

Till saken hör att alla andra hade haft många fler än vi och folk reagerade på hans påhittade fyra och tyckte att det var lite! Man är ju småosäker i den där åldern. Idag skulle jag aldrig ljuga om en sådan sak. Tror jag...

Well, min story visar att hypotesen från trådstartaren inte alltid stämmer men kul var det ändå!

• pumpa

åsa, eva, camilla, carin, celica, namnlös i trollhättan, sofia , frugan

no more no less. I'm still the greatest

• CareBear

Tror det är en skröna. Jag har aldrig sagt till min fru hur många jag har varit med innan eftersom det ju är historia och inte har nån betydelse nu ändå.

Skulle jag berätta det så skulle jag ju snarare putsa antalet neråt istället för uppåt... Hur många blir egentligen impad av en kille som varit med 100 tjejer? Inte för att jag kommit upp i det antalet men jag fattar inte varför nån skulle överdriva om hur många man varit med.

• Monn

haha den var rolig. Jag tror dock det är en skröna! Jag vet exakt hur många min kille varit med (och en massa roliga detaljer om dessa tjejer - jag är inte så finkänslig :)). Han vet hur många jag har haft.

• EmmaPemma

CareBear:
    jag tror som du! Jag skulle iaf inte bli impad av en kille som haft s*x med massor av tjejer.

• Pa´sHeffaklumpan

Instämmer med ovanstående talare: Jag blir absolut inte "impad" av ngn som har haft sex med ett större antal

• Mastermind

Haha, det där påståendet påminner mig om Yttermeras killsida ( www.yttermera.se/mandom/index.html ) :D

Nejnejnej, är alltså mitt svar. Sånt där är bara båg, ifall man inte umgås med väldigt omogna killar, då. Jag har aldrig ljugit om mina sexpartners, och det har inte min sambo heller och ingen av mina vänner, så vitt jag vet. Vad får man ut av det? Att ljuga är bland det lägsta man kan göra.

• Cheri

Jag har haft: 28 st innan min man.

Min man har haft: 0 st innan mig.

• Bride2B..

jag har haft: 4 st (honom inkluderad)
    han har haft: 3 st (mig inkluderad)

• *nyfiken*

Hehe. Min kille har ärligt berättat hur många sexpartners han haft, medans jag själv bara berättat de långa förhållandena. Detta då jag känner mej lite hemsk då jag haft fler partners än min kille. Dessutom vet jag att han har problem med att jag blev av med oskulden så "tidigt" (i hans ögon alltså).

Så nog kan teorin stämma lite grann. Man får nog ta det med en smula salt...

• elis

*nyfiken*
    vad är tidigt i hans ögon?

Tror inte heller på hypotesen om man inte har omogna vänner som någon sa.

• Cheri

Vare sig man vill eller inte så HAR killar svårt för tjejer som är överlägsna i "erfarenhet".

Visst har jag killkompisar som skulle bli impade om de träffade en tjej med hinkvis av erfarenheter men de flesta blir bara avskräckta...

• Rydén

Det stämmer nog när man är yngre. Tror att i tonåren så vill nog killarna verka lite mer erfarna än vad dom egentligen är. Och tjejerna är nog rädda för att få dåligt rykte.

Men jag tror inte det stämmer på äldre. Då har man nog mognat.

• *nyfiken*

Elis,
    Min kille upptäckte inte tjejer förrän han var i 20-årsåldern, så han anser att ALLT före det är tidigt.

Nu kanske jag var tämligen tidig, men långt från först. Fast såklart trodde man ju att alla redan hade gjort det...

• Cheri

Jag minns att jag tyckte att det var pinsamt att jag fortfarande var oskuld när jag var 15 år....

Min man var det när han träffade mig! ;)
    (tja, oskuld är han kanske fortfarande men svendommen har jag plockat av honom)

Svar på tråden Sanningen om antalet sexpartners