• Brud 6/8-05

Alla brudar - 6 Augusti 2005

Hej alla blivande Augusti Brudar. Sitter och planerat bröllop för fullt. Har inte kommit så där jättelångt än men kyrkan är iallafall bokad. Vart ska ni gifta er & vart ska ni ha fetsen. Vilken tid har ni valt att gifta er. Är den vanligast tiden 14.00 ?? / Många kramar J

• Svar på tråden Alla brudar - 6 Augusti 2005
  • Marpe

Förmodligen kommer jag och min sambo också gifta oss den 6 augusti 2005. Det är lite oklart med det exakta datumet men det kommer i alla fall att bli någon utav de första helgerna i augusti. Vi har inte börjat planera speciellt mycket ännu. Känns tidigt men ändå så bör man nog komma igång nu. Boka kyrka och liknande kan ju faktiskt att vara bra att göra i god tid. Hoppas att er planering kommer att gå bra och att ni får ett härligt bröllop i augusti nästa år.

• Brud 6/8-05

Vart vill ni gifta er då ? Vi har bokat Solna Kyrka. Den är jätte fin. Har ni kollat runt på lokaler till festen ? Kan säga att jag har varit i farten i 2 månader nu och har inte riktigt hittat något än. De ställen jag ringt till är redan bokade. Fast vi är ute efter ett ställe där man kan ta med egen mat & dryck. Och vad jag förstår så går de ställena åt först.

• siouxie

vi har planerat ett par månader nu o ska gifta oss i fleninge kyrka i helsingborg. Vi tänkte ev ta kl 16.. inte bokat kyrkan än, men nästa vecka så.. festen blir förhoppningsvis i närheten.

• Bröllopstokiig

Jag ska gifta mig 27:e Aug i Tveta kyrka,i Södertälje.15.00 ska vigseln gå av stapeln .Känns lite märkligt att redan nu boka saker och ting,men det verkar nödvändigt! Festen ska vi ha i Nykvarns herrgård.Sitter och bläddrar frenetiskt i allt vad bröllopstidningar heter....

• Lilli77

Vi planerar oxa brollop till den 6/8 2005! Har inte kommit sa jattelangt annu ,men troligen blir det det datumet. Vi ska satta oss ner och ga igenom budget den har veckan for att sen boka ett stalle som vi hittat. Vad kul med fler som gifter sig da!

• Marilynmoo

Vi ska gifta oss den 6 augusti 2005 i Borås. Kyrkan är bokad och lokalen är prel. bokad. Annars har vi inte kommit så långt än. Vi har börjat pyssla lite med inbjudningskort. Kul!!!

• Malin77

Vi ska också gifta oss den 6 aug 2005 i Köpenhamn, svenska kyrkan. Kyrka bokat. Middag för 40 st ungefär, men inget mer bokat. Vi ska ta en helg i Köpenhamn och kolla läget.

• Brud 6/8-05

Jag har varit runt och kollat på festlokaler i 2 dagar nu. Jättekul tycker jag... men svårt. Står mellan 2 val. Får se vilket man väljer. Inbjudningslistan har vi börjat knåpa på oxå. Gud så kul vi kommer att få :)

• :o)

Hej på er blivande brudar!

Jag och min sambo planera oxå att gifta oss den 6/8 men vi har inte bokat någonting, utan bara kommit fram till att nästa sommar ska vi slå till och datum pratade vi häromdagen och kom fram till att 6/8 blir nog bra, vi hoppas att vädret är bra då,. det brukar vara bra i början av augusti. Alla har planerat så mycket låter det som....det är ju över 11 månader kvar..men visst kyrka o lokal ska man nog boka snart...fast vi kommer gifta oss i en liten by så jag tror inte det är några problem med lokal el. kyrka. och sen vill jag inte attd et ska komma ut ännu...och risken är väl stor när man bor som vi. vill hålla det hemligt ännu...har inte berättat för våra föräldrar än heller. känns som vi har gott om tid. (OBS! inget negativt om er som är i full fart med planeringen.)

• Miss Å

Vad kul att det är fler som har valt den 6/8 som sitt datum. Vi ska gifta oss i Stockholm den dagen och vi ska snart ha middag för alla föräldraparen så att de får träffas. Känner mig lite nervös inför det faktiskt.... Vi har bara bokat kyrka och festlokal. Jag trodde att bokning av kyrka skulle vara lugnt men just den tiden på dagen som vi ville ha var redan upptagen. Vigseln blir kl 13.00. Jag håller alla tummar som finns att tiden lite senare på dagen kommer att vara ledig då det är dags för oss att definitivboka kyrka i november.

• Labulina

Vi gifter oss den 6:e klockan 15, har en vän som gifter sig nästa sommar som har tid för vigsel klockan 16.
    Har man det vid 15-16 så har man bättre med tid för hår/makeup, fotografering och avkoppling innan men har man den 13-14 så har man mer tid för festen ;)

Båda delarna har sina fördelar

• Chrizz

Hej hej!

Här kommer ännu en brud som ska gifta sig 6/8! Vi har preliminärbokat lokal men har inte bestämt om vi ska gifta oss i kyrkan eller i lokalen alternativt utomhus, det beror ju så mycket på vädret...
    Vad kul att det är så många andra som ska gifta sig samma dag
    Jag längtar jätemycket men ju mer jag tänker på det ju nervösare blir jag och det är liksom drygt 10 månader kvar!! Undrar då hur nervös man kommer att va när det äntligen är dags!

Massor av kramar till er andra och lycka till med planeringen, skulle va kul att höra av er och se hur det går med era planeringar.

Christine

• chokladpudding

Hej på er brudar!

Jag och min sambo planerar också att gifta oss den 6 augusti 2005, alternativt helgen innan. Vi har varit runt och tittat lite på kyrkor och på ett par lokaler men har riktig beslutsångest! Jag känner mig redan stressad och ännu värre är det med min sambo. Vi har hittat en fin festlokal i ett gammalt magasin, men vi kommer att behöva lägga ner massor av arbete själva för att få det bra och vi vet inte om vi hinner och mäktar med detta... Vi får se framöver vad vi bestämmer oss för.

Håll tråden vid liv. Det är roligt att höra hur det går för alla!

• Nosen*

Bröllop 6/8-05
    En bit på väg har man kommit iallafall...
    Kyrkan är bokad. Ett antal festlokaler är prel.bokade.(gäller bara att bestämma sig för 1),klänningen hänger i sovrummet (Måste bara hitta ett bra ställe som kan sy in den åt mig),fotograf är bokad, musik är bokat (vi ska ha säckpipor i kyrkan) Vi har börjat titta lite på inbjudningskort. Brudbuketten ska jag nog köpa på Bernzons Blommor inne i stan. Dom har super fina buketter. Tärnor, marskalk, toastmaster är utsedda. Maten får vi hjälp med av våran kompis som är kock. Personal fixar han. Dryck ska vi inhandla i Tyskland är det tänkt. Gästlistan är så gott som klar. Vi kommer att bli runt 65-70 personer.
    Jaa... det är väl så långt jag har kommit än så länge.

• la_cocodrila

Hej!
    Jag och min fästman gifter oss på Gotland den 6/8 klockan 15.30. Vi har bokat kyrka och lokal för festen och börjat kolla så smått med cateringfirmor. Funderar också lite på klänning och känner mig smått nervös över att det kommer att bli svårt att hitta nån snygg som inte känns för prälig - vill ju inte se ut som en maräng.
    /c

• Bröllopstokiig

Betalar ni för era Tärnors & marskalkers kläder ???

• Bröllopstokiig

Flyttar upp...

• Labulina

Vi kan absolut betala tärnornas och marskalkernas kläder om de skulle vilja det men som det står någonstans så är det en ära att bli tillfrågad så vanligtviss står de för kostnaderna själva. I vårt fall är jag nästan helt övertygad om att det blir så.

Igår köpte jag min brudklänning!!! Hittade annonsen här på BT och kastade mig på tåget upp till Sthlm (från Gbg). Nu är jag så lycklig att jag skulle kunna spricka. Den är verkligen sagolik, hade aldrig drömt om att få bära en så fin klänning.

Svar på tråden Alla brudar - 6 Augusti 2005