• rebberap

Överraskningar, presenter

Jag tycker det är så kul att hitta på överraskningar och ge bort och hitta på saker och ting till min pojkvän.
    Mina ideer börjar falla bort och behöver lite små tips tips tips.
    Blir så himla glad när jag ser hur mycket han uppskattar allt jag gör, vilket ger mig minst lika stor njutning.

Nån som har nått litet mysigt tips!?

• Svar på tråden Överraskningar, presenter
  • madelyn

Hmm, ja anjisen du har nog tur. Inte alla karlar är sådär pyssliga

• Chrisse

Det där med kinder-ägget fick jag en gång på alla hjärtans dag med ett smycke i . Och jag blev överlycklig!

Om du har tillgång till CD-brnnare kan du ju bränna en skiva med era gemensamma favoritlåtar eller kärlekssånger (OBS! Här kan det vara bra att undvika de "töntiga" kärlekslåtarna sommest består av klichéer). Även detta egentligen ett tips från min sambo som ger mig sådana skivor ibland.

• Mastermind

Haha, ojdå. Mina idéer var visst populära. :D

Ok, låt se här.. När jag för över pengar till hans konto (båda har internetbanken), så skriver jag alltid nåt gulligt i meddelanderaden. Jag kan också sy, så där har jag en fördel. Jag syr ibland kläder som jag vet att han gillar, och sen syr jag dit en liten gullig lapp inuti plagget (finns att köpa olika små lappar i syaffärer). Och ibland råkar även en och annan liten sexig sak till mig själv passera symaskinen, och dom presenterna är han inte sen att uppskatta, dom heller. ;) När jag gick gymnasiet så gick jag konstlinjen, så därigenom fick han också lite grejer jag gjorde själv, bl.a. en "kopia" av en tavla han gillar mycket. Vi var båda studenter fram till nu i sommar (han är färdigpluggad nu, har ett tidsbegränsat jobb och är arbetssökande samtidigt), så vi har aldrig haft mkt pengar under vårt förhållande. Det är kanske därför vi gör så mkt smågrejer ihop, istället för att åka på långresor och ge bort dyra grejer. Men det är klart, jag längtar till den dagen vi kan göra sånt också.. :)

• Monn

Jag börjar inse att jag har en underbar sambo. Jag fick min alla hjärtans dag-present i ett kinderägg, jättesött! Han har även gjort massor av de saker ni har räknat upp här (framför allt Mastermind). Jag kanske borde bli lite duktigare på att vara mysig och romantisk tillbaka. Det enda jag någonsin gör (som visserligen är uppskattat) är att helt oväntat glida ner mellan hans ben och... mysa... Det är alltid uppskattat!

• Lill Anna

Byta bakgrundsbild på min sambons dator?? Han skulle nog halshugga mig!! :)

Här är några tips från mig..
    Jag hade ett hemskt jobb en gång och slet som ett djur, då jag var ledig hade min sambo köpt en film bara till mig(Bridget Jones Dagbok), köpt hem dricka, chips och godis.. Sen bäddade han ner mig i soffan. Det blev en helt underbar kväll.

Skicka gulliga SMS, det blir man inte trött på :)

Jag brukar köpa hem hans favoriter, jag vet att han älskar smörgåstårta.. Så ibland går jag in på ett konditori då jag är nere på stan och köper hem en bit. Det uppskattas..

Jag brukar gå och lägga mig tidigare än honom och ibland sticker han ut mitt i natten och handlar hem lite godis, frukt eller något annat gott.. Det får jag på morgonen då jag vaknar..

Upplev gamla minnen.. Ta en tur till platsen där ni gifte er, förlovade er, stället ni först träffades på osv.

• Gift Anna

Måste bara säga att det är massa bra tips ni har,tjejer.
    Älskar att överraska min man,men ide´erna tryter ibland.

När maken tog examen på universitet ,så hade jag "världens"problem med att hitta på en bra present till honom. Men sedan tänkte jag ge honom en upplevelsepresent,och det blev det.
    Här i Göteborgs finns det ett företag som har
    gamla båtar,som de kör chartrade dags och kvällsturer med i Göteborgs skärgård,de har även restaurang på båtarna där man kan äta middag och bar/cafe´ där man kan få en drink eller öl eller vin el. dylikt.
    Jag bokade en sådan kvälls- båttur,samt 2-rätters middag(varmrätt och efterätt)i restaurangen.

1 vecka innan vi skulle iväg,gav jag älsklingen ett egenhändigt gjort kort där jag skrev att vi skulle iväg den datumen och vad han behövde ta med sig,men avslöjade inte vad vi skulle göra. Gissa om det var många nyfikna frågor innan! :D

Jag avslöjade inte vad vi skulle göra förrän vi kom till hamnen och skulle hämta ut biljetterna.
    Det var en mycket uppskattad present, enligt min man.
    Maten och vinet var jättegott,och båtturen var jättehärlig.

• Guldfisken

Gift Anna: Vad roligt att det blev bra, med kryssningen. Vi diskuterade ju den lite innan.

Jag måste erkänna att jag är rätt dålig på att överraska min sambo, han är betydligt bättre än jag.

En gång, när jag hade väldigt dåligt med pengar och svår shopping-abstinens ordnade han en shoppingrunda till mig. Han satte ihop en bok med presentkort till olika affärer där jag kunde shoppa och shoppingdagen avslutades sedan med bio och middag på restaurang.

Han brukar, precis som anjisens, göra små lappar med hänvisningar så att jag får gå på skattjakt. Belöningen kan vara allt från middag till bio till nya underkläder.

Han brukar alltid sätta en massa lappar på saker han vet att jag använder, som på frukostyoghurten, i mina skor och i min lagbok (det senare blev en glad överraskning när jag satt i biblioteket och svettades med tentapluggande).

Just nu är jag utbjuden på dejt på fredag, min sambo, som tyvärr inte gillar fisk och skaldjur, har bestämt sig för att träna sig så det blir en räkdejt med efterföljande aktiviteter (som han vägrar avslöja). Romantiskt att lära sig äta skaldjur för min skull.

Tja, det var en lång utläggning om saker han gjort för mig, det kanske går att hitta inspiration i alla fall.

• Gift Anna

Guldfisken, jodå det blev en jättelyckad kväll som sagt var.
    Jag fick massvis av inspiration från din sambo

Min man överraskar väl inte sådär jätteofta,men när han väl gör det så är det väldigt spännande eftersom det sker när man allar minst anar det!

Som när han friade till mig, vi hade varit förlovade i lite mer än 1 år, och sambos i några månader och pratat lite om bröllop,men han ville att det skulle ske på det gamla sättet att han friar osv.
    En dag kom jag hem till en nystädad lägenhet,med en stor, vacker blomsterbukett på soffbordet,och ur högtalarna strömmar romantisk musik,
    maken serverade en god middag med vin och senare går han ner på knä och undrar om jag vill bli hans fru.
    Jag blev oerhört rörd,och svarade,som alla förstår, JA.

• Guldfisken

Eftersom jag kom ifrån ämnet lite inser jag nu kan jag ju bara tillägga att nya underkläder till dig själv alltid är ett säkert kort även som överraskning för honom. Beroende på vilken stämning du vill skapa väljer du stil på underkläderna.

• Miniängeln

Min sambo e ju förstås jättegullig (annars skulle jag inte leva med honom) men han har några brister (som alla har).

Han gillar inte överraskningar. (som ex ta honom nånstans utan att han vet vad det är)

Han bryr sig inte om underkläder.

Så när jag vill göra nåt gulligt för honom så får jag tänka på dessa faktorer annars kan det bli lite "snett".

Han har kommit hem med blombuketter till mig -apropå ingenting. Han har plockat en blomma till mig under promenaden. Han hjälper mig över staket o.dyl. Han visar sin kärlek på många andra sätt.

• Bröllopstokiig

GIFT ANNA!!!!
    Vad var det för något företag mad de gamla båtarna. Låter som en fantastisk ide!
    Min pojkvän älskar gamla båtar!
    Har du något tele nummer som man kan ringa och höra??

Tack för alla tipsen!!!

Svar på tråden Överraskningar, presenter