• lindamama

Fler norrländskor?

Undrar om det finns fler blivande brudar som precis som jag har flyttat ner hit uppifrån norrbotten?

• Svar på tråden Fler norrländskor?
  • Mysfraggeln

Jo men visst finns det det. För 4 år sedan blev jag utflyttad Lulebo och inflyttad Gbg:are

• lindamama

Okej, trivs du bra här då? jag börjar finna mig tillrätta här men hela familjen finns kvar däruppe så det har varit väldigt jobbigt första halvåret iaf...

• giraff

Betraktar mig själv som norrländska, trots att jag inte är från Norrbotten :) Flyttade till Gbg från Sundsvall för fyra år sedan.

• lindamama

"giraff" Trivs du här nere? Bor ni inne i själva Göteborg? Vi bor lite utanför så det är ändå en småstadskänsla... Men jag kommer alltid att vara norrlänning i hjärtat:)

• giraff

Bor inte precis mitt inne i smeten. Har valt att flytta en bit utanför nu när vi har barn, fast ändå inte sådär förfärligt långt bort.

Trivs fantastiskt bra i Gbg, nu när vi tillslut lyckats skaffa oss nåt slags socialt kontaktnät att tala om :) Det är minsann inte lätt att vara ny i en stad och inte känna en kotte...

• lindamama

Nej, det tar ett tag all lära känna folk "på riktigt" Har iaf fått 2 riktigt nära vänner här och det känns jättebra, man behöver dom. Saknar mina syskon framför allt, som man brukade umgås med varenda dag innan vi flyttade men men, det finns ju tåg och flyg...

• Mysfraggeln

Har visst glömt bort att kika in på mina favoriter. Jo jag trivs mycket bra här i stan. Som du så bor hela min familj kvar där uppe. Här har jag bara min fästman och några vänner. Men gillar stan men kan tänka mig att flytta någon annanstans när vi får barn.

Svar på tråden Fler norrländskor?