Augusti 2005
Var håller ni hus tjejer?
Själv är det planerat att jag ska gifta mig den 26 aug nästa år..(vi vill gifta oss då iaf,ska ringa till kyrkan på tors)*pirrigt*
Var håller ni hus tjejer?
Själv är det planerat att jag ska gifta mig den 26 aug nästa år..(vi vill gifta oss då iaf,ska ringa till kyrkan på tors)*pirrigt*
Hjässan:
Jaha..vi brukar åxå va där å fika ibland.. Sambons familj/släkt har landställe på väg mot Taxinge Slott så..
Jag vet inte hundra vart bygdegården ligger,det e sambon som har koll på det,men han säger att det skulle va ett bra ställe att ha festen på så jag får väl lita på honom..
Vi ska ringa å snacka med han som har hand om det strax..
Sommarbrud:
Ja,vem ska man lita på om inte sin blivande...? Det blir säkert super! Vart bor ni nånstans då?
...Och hur gick det med samtalet med "bygdegårdsmannen"?
Hjässan:
Ja,precis.. V bor i Hallunda,lite mer in mot stan..(Sthlm)
Vi ringde han igår,men det va ingen som svarade så vi får väl ringa idag igen...
Ja,det är ju inte så långt härifrån...
Bor ni i hus /lägenhet?
Hjässan:
Lägenhet..en liten tvåa..Ni då?
Lägenhet vi med.En 3:a på 81kvadrat.Vi bytte upp oss från en tvåa när jag blev gravid.
Hjässan:
Okej..är du gravid nu,eller har du redan fått? Har du fler barn?
Hjässan:
Hej! "Bygdegårdsmannen" var i själva verket en kvinna..(vet inte varför vi fick för oss att det var en man.. )
Men nu har vi snackat med henne,å sambon ska ut dit på onsdag å kolla lite..Men det e bokat å klart iallafall..
Sommarbrud:
Va bra! Det känns skönt när man vet att det är bokat...om än lite overkligt! Nej,det var ett tag sen jag var gravid.Hampus blev 2 nu i sommar. En så länge är det bara han... Man får väl se vad som händer på bröllopsnatten!!!???
Hjässan:
hahaha..Ja,då vet man ju aldrig vad som händer..
Ja,det känns skönt att ha det avklarat nu..
Okej..själv har jag en liten Tilde på snart 14 månader..
Sommarbrud:
Jasså..du har oxå en knodd! Va kul...De får verkligen fart på livet! Är du mammaledig fortfarande?
Hjässan:
Jajjamen.. Jepp,har typ 4 månader kvar..
Va skönt! Det var ju verkligen härligt att vara hemma. Iofs lite kul att börja jobba oxå...
Hjässan:
Ja..det kommer va med blandade känslor jag lämnar henne på dagis sen..
Men det känns nog skönt sen när man kommit igång å jobbat å så ett tag..Det gäller bara att hitta ett jobb först..
Sommarbrud:
Ja,det är ju inte det lättaste just nu...Men det går nog bra. Vad vill du jobba med?
För oss gick det förskräckligt lätt att börja lämna hos dagmamma.Han har gillat att vara där från första början.
Har ni planerat in er dotter i bröllopet?