Happy me ! vill läsa din dikt
Du skrev ju i Ninas tråd om en dikt du skrivit som du inte visste om du vågade läsa upp på ditt bröllop, jag vill gärna läsa den .
Du skrev ju i Ninas tråd om en dikt du skrivit som du inte visste om du vågade läsa upp på ditt bröllop, jag vill gärna läsa den .
Kommer strax, ska bara kolla var jag har den i datorn! :)
såå, nu har du kvicknat till ;)
Jag är uppe ett tag till, men börjar gäspa så smått.
men konstigt, Bts klocka säger 0.11, min dator säger 0.19 !
Här är den:
LIVET SOM ÄR VÅRT
Jag vill vandra i livet med dig,
så som tidens visare följer varandra.
Jag vill finnas med dig här och nu,
precis som vinden som smeker din kind.
Med kärlekens band kan vi lova,
att alltid vilja den andres väl,
att ge den andra en del av sig själv,
för att alltid kunna lita till varandra.
Åren som går och aldrig kommer åter,
åren som går är livet vi lever.
Livet vi lever är vårat,
vi väljer själva vilken väg vi går,
viljan får vara gemensam
men levas av var och en.
Vår kärlek har givit oss redan,
ett band som är starkare än vi två,
barnen skänker en sån glädje
som solen ger näring till jord.
Tillsammans är ni alltet,
ja, livet som bara är vårt.
När du kryper tätt intill,
när du andas in i mitt hår,
då känner jag livet,
och hur kärleken består.
Då vet jag att vi båda,
vet precis var vi står.
Vet inte riktigt var i vigselprogrammet den kan klämmas in om jag ska läsa den. Nu står den på baksidan av själva vigselprogrammet.
Jag tänkte bara komma in en snabbis i kväll (i natt ;) ) och måste komma i säng tidigare... Blir svarta påsar på bröllopsdagen annars.
Provbakat tårta i dag, misslyckades med botten. :( Men supergod fyllning verkar det som. Skall förvaras i kylen över natten innan den äts - perfekt va?!?!
Provsmakade skumpa också och äntligen något vi båda tyckte om! :)
Ja, vad tycks om dikten. När kan jag annars läsa den tro??
Men så otroligt vacker dikt ! Jag är verkligen imponerad, du skulle ju kunna tjäna pengar på ditt skrivande.
Nu vet ju inte jag hur lång tid den där tog dig, men den till mig fick du ju ihop snabbt .
Jag gillar rim och dikter, men är så dålig på det själv, det enda jag kommit på är :
Av kärlek kan jag knappt stå still, för han är allt och lite till.
Ja sen står det stilla i min skalle ;)
ska du göra tårtan själv, tack och lov gör min mamma det åt mig, önskar bara jag var flitigare på att rensa till och städa här, hittar ju en massa intressanta saker hela tiden och fastnar, fniss.
du smet nog i säng ja, nu går jag själv med, vi "ses " nästa kväll hoppas jag.
Är här, har bara en så seg dator. ;) Men nu ska jag sova. God natt! Ses säkert i morgon också! Kul att prata med dig och tack för orden om dikten. Har faktiskt funderat på att skriva en diktsamling. På allvar. Älskar att formulera mig i ord på det här sättet. Men. Egentligen var detta menat som en text till en sång. Gjorde dock om den till dikt.
Nåja, sovdags - god natt!
jaså du lurade bakom hörnet , hihi.
ja nu går jag på allvar, sov gott.
det är måndag nu ju, den här veckan gifter vi oss :D
Ja det gör vi!!!! Men inte med varandra så det är bäst jag går till gubben min!
En kram kan du få! Sov gott nu!
nä verkligen inte med varandra, haha,jag uttryckte mig lite fel där :D
nu har jag sminkat av mig, lägger mig på riktigt allvar nu,hmm ska man tro det nu då ? jo, nu går jag, fniss, trött är jag , börjar bli larvig.
Happy me: Har du skrivit dikten själv??!!
Jätte jätte fin. Tycker absolut att du ska läsa den.
Han har handlat kostym, skjorta,slips, sockar och skor idag, wooow, han som aldrig haft kostym förr, ska bli läckert att se :)
Han har köpt en tiara till mig också, ska bli så spännande att se den.
Har du lagt dig tidigt eller ? Nu lägger då jag mig iallafall, har kämpat och städat för fullt idag, ögonen faller ihop,men är snart klar med städningen, och ändå 2 dar innan han kommer, skönt.
midvintertös -ja, den är egenhändigt hopknopad. Tack! Får se hur jag gör. Tror jag nöjer mig med att ha den på baksidan av vigselprogrammet... vigseln är så fullproppad ändå.
Juvelia, ännu en sen kväll tyvärr. Men nu ska jag förhoppningsvis bara maila några saker och sedan mysa lite med gubben.
Vi hörs i morrn kanske.
Ögonen går i kors tror jag, kollar läget, om 6 timmar åker han norrut, wow.
Beräknar anlända vid den här tiden imorgon.
Då skulle ditt alias passa mig bra :D
Hoppas allt är bra med dig.
Wow - vilken dikt!!!
Finner knappt ord!!!!!!!!!1
Tack. Det var kul att höra och dessutom se att någon hittat den. :)