• röd ros

Hej alla 21 aug brudar

Hur går det med planeringen???

Här går det bra, tiden börjar nu att rinna i väg.

Skall börja med bordsplaceringen efter helgen då svarsdatum har gått ut. Dukarna till borden är halv klara. Vad tycker ni, linnedukar som vi lånar av släkten eller benvitt tyg från IKEA??? Vi kan inte enas om det här svärmor o vi. Annars så går allt bra. Drinkmenyerna e färdiga bara köpa läsken till. Skall gå på prov hår/sminkning i monn. Ringen hämtas 16 juli (spännande). Präsren skall rina oss nu vilken dag som helst, då han kommer tillbaka från sin semester.

• Svar på tråden Hej alla 21 aug brudar
  • Diamanten

Ska träffa prästen idag! Det pirrar lite extra i magen. Har precis börjat med bordsplaceringen. Det är lite jobb med den. men det är ju kul!

• addes hjärta

hejhej,

linnedukar är alltid fint, men det är väl en kostnadsfråga...vi köpte på ikea. :)
    Annars försöker jag sammanställa alla recept jag samlat på mig under några månader till en kall buffé. Övriga saker som är kvar är:
    *Ska ringa sömmerskan nu och boka en provtid.
    *Försöka ragga rätt på en batteridriven högtalare med mikrofon, så att vigselakten hörs till alla då vi gifter oss utomhus.
    *Försöker hitta glashållare, då vi har stående buffé
    *Fixa stugindelning, då de allra flesta ska stanna över helgen/natten på Barnens Ö där vi vigsel och fest är.

Och massor med annat småpill...det är inte klokt. Hela kylen är full med små kompihåglappar. :) Men kul är det!

• augusty

Ja hej på er!

Ny härinne. Jag förstår att vi inte har den högsta av ambitioner härinne. Vi har mycket kvar, men eftersom nivån är lite enklare, så ska det nog inte bli några större problem.

Lycka till!

• wienerwaltz

jo, godmorgon!
    (Vi köpte lakan på ikea, som dukar.)Vi har massor kvar att göra, men det blir någon liten grej varje dag.

• Jolin aug-04

Det går fin fint ;) Har en himla massa kvar som bordsplacering, placeringskort, tvålar, bordsdekorationer, dukar, tyllknyten med ris, ja listan kan göras lång ;) Har ingen tid eller ork just nu så det får bli veckan innan bröllopet om jag känner mig själv rätt ;)

• agustibrud

Hej hej. 21:e smäller det längtar.. Vi har inte så mycket kvar att göra, tror jag men det kommet säkert bli stressigt ändå. Prästen har semester, ska lägga in klänningen i början av aug.då ska vi hämta ringarna också. fest och vigselprogram har vi haft tur att slippa eftersom vårt värdpar tog hand om det, jag fick inte se vigselprogrammet för jag tror att min blivande har en överraskning, att han ska sjunga en sång för mig. Jag har gjort bordsplaceringen och vi har skrivit en liten sak om varje gäst, som kommer att vara med i festprogrammet. Ska träffa fotografen och frissan snart.Vi ska inte ha linnedukar det blir vanliga pappersdukar, det är en kostnadsfråga, och sparar man lite här och där så kan man lägga lite extra på det som är viktigt. Jag tror inte att nån tänker på vad vi har på bordet, vi ska ju dekorera lit också så det blir nog bra. Jolin vad ska du ha tvålarna till?

• Diamanten

Träffade prästen igår och allt känns jättebra. Försöker skriva ihop en rad om alla gäster men jag tycker det är jättesvårt. Vad har ni skrivit?

• agustibrud

Hej Diamanten
    vi har skrivit vilken relation gästen har till brudparet, vad den jobbar med eller fritidsintressen och vem den är sambo eller tillsammans med, så att det ev kan bli lite intressant att prata vidare om under kvällen. Tex, brudgummens mormor gillar att lösa korsord och lagar fenomenalt goda köttbullar. Det kanske inte är så intressant men det var svårt att skriva om de äldre. till en av mina bästa kompisar skrev jag bla. utförsåkande revisor med koll på läget, delar klädintresse och musik med bruden,jobbar i S-holm men pendlar till pojkvännen i G-borg. lycka till det är svårt men kul att skriva om gästerna samtidigt som det är uppskattad läsning

• Skänninge

Hej! 21 augusti här oxå.... Känner att det börjar närma sig men tror att vi har skaplig koll på läget. Har tagit all semester i augusti (förstås!) och jobbar därför hela juli - men eftersom jag i princip är ensam på kontoret så blir det allt lite bröllopslistor mellan varven Det blir rätt konkret när man sätter klockslag på allt som skall ske... Just nu är annars mitt huvudbry hur jag ska få tag i 22 st glascylindrar att ha flytande blommor i på borden. Det finns fina att köpa på åhlens men jag tänkte försöka komma lite billigare undan. Har satt in en annons här på BT men har ni andra tips?

• wienerwaltz

Var det inte till salu sådana här på Bt köp&sälj?

• Skänninge

hm... det var kanske min annons under "köpes" du sett - kan inte hitta någon annan... tyvärr. Men kanske blir det en resa till GeKås i Ullared

Svar på tråden Hej alla 21 aug brudar