• Loka

Hur mycket kommer ni ihåg ifrån BT?

Läste nyss i en tråd om någon som kom ihåg något sen minst ett halvår tillbaks, och undrar därför:

Hur mycket kommer ni ihåg om varandra och varandras nick här inne???
    Lägger ni både nicket och berättelsen på minnet eller bara det ena eller det andra, eller ingenting?

• Svar på tråden Hur mycket kommer ni ihåg ifrån BT?
  • Tant Pernilla

Jag blir rätt nyfiken på vem det är som finns bakom nicken... Tolin som alltid har bra åsikter, t.ex. Eller Ellte som också verkar vara en klok filur. Och så en hel del andra som verkar ha blivit "förgiftade" av BT precis som jag.

Jag tänker minsann inte lägga av med det här än på ett tag bara för att jag är gift nu!! Än får ni dras med tanten ett tag!

• Umebruden

Jag känner igen många nick, men har svårt att sätta ihop dem med inlägg. Några som vistas i samma trådar som jag (t.ex. vår månad och likn.) kommer jag ihåg.
    I övrigt är det väl de som ofta uttrycker sina åsikter i diskussioner (det tycker jag är positivt).

• Bonnybrud

Jag kommer ihåg nicks, men inte så mycket historier...däremot kan man ju associera nicks med "trevliga" och "mindre trevliga" inlägg :)

• 20th century fox

alla som hjälpt en eller svarat på frågor fastnar i minnet... och de man inte gillar, fast jag brukar hjälpa dem ändå, även om de inte kommer ihåg vad de skrivit till en.

Vissa här är väääldigt hjälpsamma och det tackar vi för. Ellte och Johanna =lat kock är
    änglar!

• Jisan

Jag tycker det känns som att man känner vissa av er..sjukt men sant. Jag tycker BT är toppen men väldigt beroendeframkallande.:O

• Jema

Jag kommer ihåg hurvida dom som "gömmer" sig bakom varje nick är trevliga eller otrevliga.
    Sådant lär man sig efterhand då man efter läser otroligt många inlägg varje dag. Sedan är ju alla inte alltid trevliga = dålig dag, men vissa har ju dåliga dagar jämt

Jema

• Johanna = en lat kock

HIHI jag är en ängel! vad gullig du är 20th century fox!!!!

jag har fått flera goda vänner härinne så dom(ER) minns jag ju självklart :D

och det finns ett antal som jag minns för att de har kul eller kloka ideer

sen finns det ju vissa som man minns på grund av anledningar som man inte skulle vilja komma ihåg som för... :(

• branwen

Vissa kan man ju inte undgå att lägga på minnet ;)

• CyberPet

Jag kommer ihåg folk från nästan 3 år tillbaka. :D

Petra

• Ellte

Cyber: Och saknar dem :? ;) (fast såå länge har inte jag varit här)

• Magnus flikka

Tja, har hängt här (till och från) nu i... 2½ år!! Många känner man igen sen början, som Gun, TeaSpoon, CyberPet, Johanna= en lat kock mfl, andra har väl bytt nick (som jag) eller skaffat sig mer betydelsefulla intressen...! ;)

Men de elaka från förr tror jag har slutat (usch, minns ett par stycken) så det är bara de goda änglarna kvar!

• Gun

Skönt för egot att bli ihågkommen

Jag kommer ihåg rätt många nick, men sällan historierna. I alla fall kan jag inte koppla dem till personer. Ofta minns man vad olika nick har för "stil", typ vissa som går igång på tolv cylindrar med en gång. Och andra känner man igen som vettiga

• Grönkulla

Jag kopplar ihop en del nick, med hur jag uppfattar att de är (då de skrivit flitigt), även om jag har svårt för att minnas vem som skrivit vad. Ibland minns jag historier.
    Upplever mig själv som rätt anonym för de flesta trots att jag hängt här i ett och ett halvt år nu.

Som du Loka - jag känner igen ditt nick, men jag kan inte sätta ihop det med någon historia.

I verkliga livet har jag svårt att komma ihåg ansikten, så det har väl något med saken att göra.

• Happy me

Tjejer jag blir orolig. Har ni hängt här i flera år???? Det kommer säkert jag också att göra.... Oj, oj, oj... Min sambo som konstaterade i kväll - 27 timmar på nätet under två månader?? VAD HAR DU GJORT?? Ja, ni vet ju
    Och då tänkte jag, osså alla timmar på jobbet...

• Krich

Jag kommer ihåg nicken men sällan vem som skrivt vilket inlägg. Har en ungefärlig bild av i vilka diskussioner nicken brukar förekomma. Sen finns det några nick som ger mig kalla kårar. Speciellt en som brukade hänga på BT för något år sedan. Hon/han verkade så otroligt humorbefriad och hade alltid en stor pekpinne med sig. Om man inte håller med om en tradition så behöver man ju inte ge sig i disussionen och döda den för dem som glädjer sig åt ämnet.

Jag har de mest sjuka bildassociationer till nicken
    Loka du är något väsen ur Loka reklamen på tv. Johanna den lata kocken sitter i sina rutiga köksbyxor och med den vita rocken på i köket med sin laptop medans en hög färska grönsaker och örter väntar bakom ryggen... i provance ska tilläggas. Guldfisken dig ser jag som en 40-tals vamp alla Marylin med ett guldskimmarande fodral på. Jag vet att dessa inte alls stämmer med verkligheten och de anspelar absolut inte på vad ni skrivit för inlägg, jag har alltid tänkt mycket i bilder och nicken får min fantasi att skena...

Har många fler associationer på nick...
    //K

• Freja

Jo, många kommer jag mycket väl ihåg. Jag vet ungefär hur de kommer att svara (dvs hur de kommer att lägga fram sin sak och åt vilket håll det troligtvis kommer att luta i svaret).

Många favoriter har kommit, och vissa har tyvärr också gått.
    Ett fåtal irritationsobjekt har funnits och finns än idag.
    Men det är väl som IRL, konstigt vore det väl om man sympatiserade med varenda kotte man stötte på.

Precis som andra redan skrivit, så har jag svårt för att minnas datum-nick, jag har svårt att komma ihåg alltför vanliga namn (typ Sara, Karin, Malin, Maria, Anna, Lisa etc).

/F :)

• Happy me

Ja, tänk bara vilket jobb med bordsplacering!
    Men visst vore det superkuuul! Tänk att få träffa alla som hjälpt en så mycket inför denna stora dag!!! :)

Svar på tråden Hur mycket kommer ni ihåg ifrån BT?