• Bröllopstokiig

    Hur undvika svettfläckar???

    Ska gifta mig mitt i sommaren, då det finns risk för att det kan bli väääldigt varmt. Funderar på hur det blir, då man ska ha underkjol och tjock satinklänning över det, måste bli varmt. Oroar mig för att man kanske kommer att svettas under armarna och lämna fläckar efter sig. Vad göra? Finns det bra deon, som verkligen håller hela dagen och doftar lagom och inte är vita i färgen?

  • Svar på tråden Hur undvika svettfläckar???
  • Meddelande borttaget
  • Bröllopstokiig

    Ja, det här med absolut torr är VÄLDIGT individuellt! Prova det inte precis innan bröllopet utan i god tid innan. Jag tål det inte alls. Jag får stora röda utslag som kliar av bara den... Och jag har aldrig problem annars med varken deo eller annat...

  • Bröllopstokiig

    Och nu vet jag varför jag valde att gifte mig i februari...;)

    Absolut Kram från Vickan

  • Bröllopstokiig

    Måste också sätta upp en liten varningsflagg för Absolut Torr - använde det för några år sedan och fick utslag som satt kvar rätt så länge, samt att jag tycker att jag svettas betydligt mer efter användandet - känns liksom som att svettkörtlarna "överproducerar" efter att ha varit igentäppta. Kan också vara jag som är helt nojjig med att svettas under armarna...

  • Bröllopstokiig

    Jag tycker att Absolut Torr kliar jättemycket när man haft den på ett tag, så jag använder aluminiumklorid istället (det är det verksamma ämnet i vanlig deo och absolut torr). Det finns oxå på apoteket. Man tar lite på en bomullstuss och stryker ut i armhålorna, låter det torka ca 5 minuter och tvättar sedan bort det med vatten och tvål. Man behöver göra det kanske två gånger i veckan, och då svettas man ingenting! Mycket bekvämare än att ha Absolut Torr i armhålorna hela natten.

  • Bröllopstokiig

    Jag vill bara varna för att använda Absolut torr och aluminiumklorid regelbundet. På den senaste avslöjar bara namnet vad det innehåller (tungmetaller) Tänk på att det går in i huden och täpper till porerna. Det finns nog en anledning till att kvinnor som haft bröstcancer inte ska använda deo som innehåller aluminium.
    Visst kan man använda Absolut torr vid ett sånt här tillfälle (om man tål det) men var rädda om era liv (och bröst) tjejer.

  • Bröllopstokiig

    Tjejer!!!
    När det gäller svetthämmande medel, tänk på att "summan av svettandet är konstant" dvs om man hämmar svettandet under armarna så kompenserar kroppen det med att svetas mer någon annanstans, tex ansiktet, ryggen eller var som helst, egentligen. Vad dessa medel gör är att de stoppar svettningen på stället, man svettas inte mindre totalt. Jag använde det en gång och var torr och fin under armarna, men fullkommligt dyblöt i ansiktet! Jag vet vilket jag föredrar på mitt bröllopsfoto!!!

  • Bröllopstokiig

    Ett annat litet tips: Undvik att äta kryddstark mat dagarna innan bröllopet. Cayenn Peppar och annat starkt lär öka benägenheten att svettas.

  • Bröllopstokiig

    Jag är lite nojig mot grejer som inehåller "konstig" saker så jag tror jag ska prova trosskyddsmodellen (när jag provar klänningen nästa gång) den är ju riskfri iallafall

  • Bröllopstokiig

    Det ska finnas speciella inlägg i bl.a. brudbutiker, som man kan lägga/sy fast i sin klänning. Har hört att de ska vara bra, så det ska jag själv prova.

  • peppes66

    Hej!

    Kom in sent här men sökte svar på samma fråga. Vill tipsa om denna klinik som behandlar mot svett: svettmottagningen.se
    Hoppas det kan hjälpa fler som söker svar i framtiden.
    Ha en fin sommar Cool
    /Mange

Svar på tråden Hur undvika svettfläckar???