Sthlmsbrudar våren 2005
Har inte hittat någon tråd för dem som gifter sig nästa vår här i Stockholm. Vore kul att höra hur långt alla har kommit i planeringen och även hur er budget för de olika delarna ser ut?
Har inte hittat någon tråd för dem som gifter sig nästa vår här i Stockholm. Vore kul att höra hur långt alla har kommit i planeringen och även hur er budget för de olika delarna ser ut?
NSL jag har bokat hår och smink på Hairdo på Bondegatan, kostar 2000. Jag går där i vanliga fall och skall dit i morgon och höra mig för med bilder och så.
Ang klassiska frieri och överraskningar så blev jag överraskad precis som Sandflickan. Jag fick veta dagen innan att vi skulle åka någonstans och vara borta antingen 3 dagar eller en vecka och att jag skulle packa för kallt och för varmt väder.....inte så lätt. Vi flög därefter till Bryssel och bodde på stans finaste hotell och åt en fantastiskt middag. Jag trodde det var själva målet, och blev en smula besviken när han inte firade. Dagen efteråt tog vi ett snabbtåg till CDG-flygplatsen i Paris. Där fick jag veta att vi skulle flyga inrikes, trodde vi kanske skulle till ett vinslott men fick först när vi gick på planet veta att vi skulle till Martinique i Karibien. Så där gick jag på i mina varma Ballyskor och utan tandborste....Väl framme båtluffade vi mellan de karibiska öarna i en dryg vecka. Och en morgon på St Lucias strand friade han, äntligen....
Och allt detta bjöd älsklingen mig på. Gissa om det är en resa att minnas......
Devoted; Man blir nästan lite avundsjuk när man hör om frieriet...
Kommer ni att ha ett stort bröllop och är din sambo lika engagerad i bröllopsplanerna som du är?
Jag gifter mig 26/3 och DET är väl definitivt vår, eller?
Eller kanske fortfarande vinter...
Devoted, vi ska oxå gifta oss i Bromma Kyrka och ha festen på Ängby Slott! Hur mycket kontakt har du haft med Ängby? Har ni bokat catering ännu? Vi kanske kan utbyta lite tips?
Där såg jag dig snabbt Softies....
Så roligt att ni också valt "kombon", klart jag vill utbyta tips! Vi har varit där en gång och träffat Margaretha, i maj. Vi skall dit igen någon gång under hösten. Det känns tryggt med henne! Jag vill höra hennes åsikter om band / dj som funkar i lokalen mm hennes erfarenheter bör ju tas tillvara.
Vi har inte catering utan ordnar maten själva, jag förbereder och personalen där gör det sista.
Vad har ni för planer?
Vet inte om vi hör hit, men vi bor i Sthlm och fixar allt här ifrån, men kommer ha bröllopet i Västergötland i maj 2005.
Jazzkatten
Devoted, jag är inte riktigt lika snabb... Vi ska prata med Margareta om catering. De har ju en firma de gärna rekommenderar. Har dock ingen aning ännu om vad det är för priser. Margareta verkar verkligen ha stenkoll. Dessutom är det så många som rekommenderat Ängby o Margareta o det gör att det känns ännu bättre.
Vilken tid gifter ni er? Vi har tid 15:00..
Softies - är det Fias catering du tänker på? Tyvärr vet jag ingenting mer om den el andra företag än vad jag läst här på BT. Ängby bestämde vi oss för efter att ha läst alla rekommendationer här. Med Margaretha känns det nästan som att ha en egen bröllopskordinatör.
Vi gifter oss också kl 15. Vi fotograferar oss före. OM det regnar kan vi förhoppningsvis vara inne i slottet, tror du inte?
Devoted,
jag vet faktiskt inte vad firman heter, men det kan säkert va Fias. Jag har beställt fint väder, så vi ska nog fota oss ute på Drottningholm (före vigseln). Men om det nu mot förmodan skulle regna är det ju en jättebra idé att va på Ängby. Verkar som vi har ganska lika upplägg, kul!!
Vi gifter oss den 15 maj. Vill gärna höra hur långt ni andra har kommit med planer o tips om festlokaler, transfer, håruppsättningar osv. Själv startade jag med att köpa bröllopsklänning. Det var inte riktigt meningen att jag skulle köpa en överhuvudtaget o inte så här tidigt, men vad gör man inte när man springer på ett skyltfönster o där hänger den som jag bara skulle ha...kosta vad det kosta ville..tror ni jag blev snopen när priset enbart var 2000:-. Ngn annan som ska gifte sig i Maj 2005?
Vi gifter oss i maj 2005. Har bokat festlokal men letar desperat efter vigsellokal och vigselförrättare.
myself: Var hittade du den klänningen? Det var ju ett kanonpris!
Behöver tips på vigsellokaler i centrala Stockholm. Funderar på Ekotemplet. Tror ni det är för kallt i början på maj?
Ängby verkar vara ett bra ställe! Var ska ni andra viga er och ha festen?
Många bröllop i maj...
-men själv har jag bokat kyrka och lokal till den 11:e juni... det är i princip allt jag har gjort. valt frisör kanske...
Jag gifter mig 14/5.Jag sitter å letar klänning å jag har hittat 2 kan man köpa 2 haha. Ska försöka hitta något bra ställe att vara på efter vigseln åxo.Vi gifter oss i östra ryds kyrka.Krmaiz millan