• Marisha-69

Augusti - 2005 (Ny tråd för alla som gifter sig då och vill vara med)

Hej på er alla som gifter er i augusti år 2005.
    Det skulle vara roligt att chatta lite med er som har lika långt kvar som jag (13/8 2005)och se hur långt ni har kommit i era planeringar
    Skriv så fingrarna ömmar

• Svar på tråden Augusti - 2005 (Ny tråd för alla som gifter sig då och vill vara med)
  • Hjässan

Därav varför jag är uppe vid den här tiden en lördagsmorgon.Han har hållit igång sen 6-tiden!

• Louise Langlet

hjässan:
    så ska han vara ringbärare eller något sådant?

• HannaK

Hej tjejer - har hängt på ett par andra trådar, men man vill ju inte missa något! :D

När/var är bröllopet? Dalarö Skans 6/8 2005
    Kyrkligt el borgerligt? Borgeligt
    Hur många gäster? 70-80
    Var är middagen/festen? (bygdegård, herrgård, tält)? Också Dalarö Skans.
    Har ni liveband el. DJ? Det blir flera DJs.

Det är allt som är klart. Resten ligger och gror i våra (mest min) skallar! Kul att vi är många som kommer att följas åt!

• Hjässan

Louise:
    Japp,han ska få vara ringbärare Hur nu detta ska gå... Tror att jag tar med hans kusin som är ett år äldre för att hålla honom "på banan"!

• Hjässan

Hej HannaK!
    Trevligt att du hittade hit oxå!
    Ja,det är väl ungefär lika långt som jag har kommit!

• Zorba

Heeeej! Är ny här och gör säkert fel nu, men är det här man ska skriva?? *hihi*
    Jag ska gifta mig den 13 augusti nästa år och såg att Marisha-69 också ska det!! Kul! En till som valt det datumet. Det är ganska coolt att välja den 13:onde tycker jag.
    En fråga, vad är detta med "trådar"? Samtalsämnen? Jag hoppas jag kan hitta tillbaka hit och att jag hänger mej kvar i detta forum

• Millemo

Hej Tjejer,

Har ni bestämt er för vilken klänning ni ska ha? Eller hur ser era drömmar ut?

Själv hoppas jag kunna hitta av årets klänningar på rean när de säljer ut dem i slutet av året! Tips till alla er andra som söker billig klänning och kanske inte kräver årets modell - 2005 menar jag då!

Fast ärligt talat är jag i valet och kvalet... Kanske ska sy upp en istället?! Beslutsångest... Tur att det är så långt kvar tills jag behöver ha bestämt mig.

M2B vill inte veta vad jag har för klännings förräns vi står utanför kyrkan och ska gå in.. så där har jag inte mycket hjälp att få..

• Studio 54

Hej på er och särskilt HannaK,

Vi ska gifta oss redan i vinter och funderar på Dalarö Skans. Antar att ni har varit där och tittat.. Vilket pris per kuvert har ni diskuterat? Verkar det bra?? Ordnar ni med transport från Stockholm? Nyfiken..

• Hjässan

Hallå brudar!
    Någon som har en aning om vad det kan kosta att hyra en buss.Kanske en SL-buss?
    Måste ju frakta lite människor från festen i Södertäle till Stockholm... Så att inte alla måste ta bilen!!!

• Hollie

Zorba!
    Jag ska också gifta mig den 13 augisti!
    Vad kul att vi är några som "delar" dag.
    Var ska du gifta dig? Har ni betsämt var ni ska ha festen?

Vi ska vigas i Gustav Adolfs kyrka i stockholm och ha festen på Långängens gård.

• HannaK

Studio 54 - Vi blev blixtkära i Dalarö Skans. Otroligt charmigt och vackert.

När det gäller maten så vet vi inte så mycket än. De har ju bara en meny med riktpriser, men är väldigt flexibla när det gäller mat och sånt. Vi kommer att bestämma rätter och liknande under nästa år - så vi vet inte vad exakt pris blir ännu.

Vi kommer att ha transport med båt från Dalarö och tillbaka. På kvällen kommer vi att ha en buss som går från Dalarö Brygga till city. Att åka båt hela vägen in till stan tar ca 1,5 timme och det känns lite för långt när det är mitt i natten. Bussresan tar en halvtimme.

Vi har bokat och sådär, men än har jag inte lyckats få en skriftlig bekräftelse, ska nog ringa dom nu faktiskt :)

Hojta till om ni bokar, vill gärna höra om hur det går för er och vad ni väljer om det nu blir Dalarö Skans! :) Lycka till!

Svar på tråden Augusti - 2005 (Ny tråd för alla som gifter sig då och vill vara med)