• Frances

Brasiliansk vaxning + fixa naglar?

Jag tänkte fråga om ni har gjort en brasiliansk vaxning i Stockholm, vart ni gjorde det och hur mycket det kostade. Samma sak med naglar, jag vill fixa tippar eller något (så att naglarna blir långa) och få fransk manikyr på dem, nån som vet något bra ställe i Stockholm där priset ligger runt 500? Eller kanske lite mer...

Tack!

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning + fixa naglar?
  • Kay

Det fina med vaxning är att det aldrig blir stupputväxt, frances. Efter ca 4 veckor brukar jag börja se små hårstrån sticka upp igen. Sarge, vad har du för erfarenhet om det? Kay

• Frances

Iiiingen som går o fixar naglarna i stockholm? :)

• sarabrud

En fråga till om vaxning.
    Jag brukar raka mig...Måste jag låta det växa ut ordentligt innan jag vaxar mig?

• Gripen

sarabrud

precis vad jag också undrade över så jag puttar upp ämnet lite grann igen. :)

• LillaMys

Jag brukar vaxa mig och kör då en brasiliansk vaxning. Jag har fått lära mig att håren måsta vara minst 5mm för att man ska kunna rycka ut dom med ett bra resultat. Det är ju olika från person till person, men låt det gå en vecka eller 2 efter att du har rakat dig innan du vaxar dig.

• julijänta

naglarna då??? är åsså intresserad av bra manikyrfixare i centrala sthlm. hur länge håller "tippar"?

• Sarge

Kay, jag har bara bra erfarenheter av vaxning...det blir ingen stubb & det håller i sig länge nog för att det ska vara värt smärtan ....som man iofs "vänjer" sig vid...numera känns det knappt när jag är & vaxar benen !

Som svar på hru långt håret ska vara, så är ca 5 mm lagom...

/Sarge

• Brudzilla

ang. naglar.

Sandra på " hand om händer" är suverän och billig jämförsvis.
    Ligger i Vasastan i stockholm. Har själv gått till henne i flera år nu.

Och tippar är tyvärr inte så bra...Sandra bygger upp nageln med acryl så att den egna nageln växer ut under- mycket bättre , snyggare och framförallt hållbart!

kram brudzilla

• Frances

Brudzilla, hur lång tid håller dina naglar, när måste du fylla på?

• Frances

och ser det äkta ut? :) (viktigt för mig!)

• Julibrud 40+

Alltså jag kan bara inte släppa detta! Rodnar djupt! Jag får hemska bilder framför mig när jag tänker på hur denna hårborttagning går till (sära på skinkor osv - hu) jag går nästan hellre till gyn.
    Är det verkligen värt allt detta?

• Frances

Ja jag, har inget att skämmas över ;) Skulle varit värre om det varit en man som utförde en brasiliansk vaxning! Dessutom hatar jag när det blir stickigt osv efter rakning bara efter någon dag. Och nej, jag har ingen pojkvän, och inget sexliv överhuvudtaget (är inte den som har sex när jag är singel, det bara är så) så det är definitivt för min egen skull och ingen annans ;)

Tycker det känns fräscht till bikinisäsongen helt enkelt, så slipper man raka varje dag på semestern också!

• Jennifer E

Ska till Astron imorgon med bästa kompisen, vi ska våga oss på en brasilianare. Är RÄDD redan nu!

Gör de benen också?

Wish me luck...

• Sarge

Good luck.....inget å vara rädd för...
    Ja, dom fixar benen oxå....

Kramis
    Sarge

• Brudzilla

frances,

många vet inte ens om att mina naglar har acryl på dvs det ser helt verklighetstroget ut.
    hur ofta du behöver fylla på beror lite på hur fort dina naglar växer och hur mycket du vill fila själv.
    Själv har jag inget intresse(eller tålamod för den delen ) av mina naglar mer än att jag vill att de ska se snygga ut. Fyller var 3-4:e vecka och fixar kanske med domsjälv en gång i mellan.

• wida

frances

Har gjort brasiliansk vaxning och kan väl inte säga att det var direkt skönt, det gjorde ont som bara den!!!!
    Och jag gjorde det för att testa på kul, ska ni gifta er och göra er fina inför bröllopsnatten så är det bäst att göra det nån dag innan då kroppen reagerar olika, inte så kul att va irriterad och inte kunna njuta....
    Sen sa hon att huden KAN försvinna under vaxningen, om man upprepar behandlingen på samma ställe för ofta, inte heller så skönt. Det gjorde den inte för mig som tur var.
    Sen beror det helt och hållet på hur dina "vanliga" hårväxt är och hur snabbt håret växer ut igen, jag gjorde det på Astron och det kändes helt naturligt att ligga där, hade föreställt mig att det skulle kännas pinsamt.
    MEN jag tycker hon var liiiite slarvig, ska dock dit igen och pina mig. Det är inte irriterat efteråt för hon lägger på en lugnande olja men visst känns det lite annorlunda första timmarna.

Naglar rekommenderar jag att göra i silke då akryl kan se lite oäkta ut plus att det sliter på din värkliga nagel mer än silke, gel finns oxå men jag rek helt klart silke. Det har en tunn hinna så det syns inte alls.

Lycka till med pinan!!

• Beatrice B

Jag går och gör en brasiliansk vaxning regelbundet hos Agnes på salong Benan i Lund. Det gör inte alls så ont som man tror, och det blir mindre och mindre att vaxa ju längre man håller på. Agnes är ett proffs, så det finns ingenting som är pinsamt eller jobbigt med situationen. Jag kommer aldrig att sluta!

Svar på tråden Brasiliansk vaxning + fixa naglar?