Hur menar du med att du vill träffa någon som är mer engagerad i dig och ert gemensamma liv? Det lät intressant. Du skrev att han pratat om lägenhet och giftermål, men det är alltså något du saknar, eller...!?
I övrigt tänker jag att du kanske kan testa att uppleva mer, helt enkelt satsa på dig själv, sådant du tycker är kul/spännande/intressant/utvecklande utan att för den delen göra slut. Alltså jag menar att det kan vara svårt att tänka: "jaha, nu måste jag bestämma mig på studs - är det här rätt eller inte, ska vi leva tillsammans för alltid eller göra slut?" Håll inte tillbaka dig själv utan gör saker DU vill göra, ta beslut DU vill ta. Det är ju ditt liv det handlar om och i slutändan är det ju dig själv du måste leva med - tillsammans med honom eller inte - och håller inte erat förhållande för de val du gör osv, så är det kanske inte menat heller...
Ojj.. läste igenom mitt inlägg och upptäckte att det nog var virrigt och svårt att förstå.. Hoppas NÅGOT var till hjälp...
Tror jag känner igen mig lite väl mycket i mitt och sambons förhållande just nu.. Har nog någon slags fyraårskris just nu då i princip de flesta av våra vänner (i och för sig med längre förhållanden) skaffar barn, hus mm och jag ifrågasätter ALLT i mitt eget förhållande... Det är SÅ SVÅRT att veta "hur bra är ett bra förhållande"? Det går upp och ner - men när går gränsen för hur mycket/länge det får vara ner? Eller det behöver ju inte vara ner.. när det bara känns ...ja, "tråkigt". Inte spännande. Kan ett förhållande bli FÖR tryggt? Älskar vi varandra som ett par eller mer som "familjemedlemmar", kompisar? Suck.. vem har svaren????
Just ja, det var ju inte mig det handlade om. ;) Gå på magkänsla Giovanna, men du behöver väl inte stressa fram något beslut, något slags svar på om detta är rätt FÖR EVIGT eller inte.. Satsa på dig själv och det du vill göra, hur du vill leva ditt liv och undersök på vägen om det passar ihop med erat gemensamma. Låter det helknasigt?
Lycka till! kram //ami