• KKB

17 juni BT-träff på Kungsholmen

Hej!

shalimar och jag tänkte fika nu på torsdag på Thélins på S:t Eriksgatan. De säljer bröllopstårtor för 35:-/bit så det kan vara intressant att se hur goda deras vanliga tårtar är! Sedan knallar vi vidare till Åhléns och kollar lite på smink.

Hjärtligt välkomna Ni andra Stockholmsbrudar (och brudgummar, åtminstonde till fiket ;))!

Vi ses där kl. 17!

• Svar på tråden 17 juni BT-träff på Kungsholmen
  • tossing

Har svarat i "vår" andra tråd men flyttar upp denna. Hoppas att det är några som har tid och lust att ses på torsdag.

• shalimar

Hopp hopp! Någon mer som vill hänga på?

• skratt-maja

Det låter hur trevligt somhelst men jag har så mkt på jobbet just nu att jag känner att jag inte hinner med detta, kämpar för att hinna med så mkt som möjligt just nu så att jag om ett par veckor kan ta semester tillsmamans med fästmannen.
    Hoppas att ini får trevligt och ät en liten bit tårta för mig också.
    Vidare hoppas jag att vi kan lösa detta med sminktips på ngt annat sätt efter sommaren??
    min maildaress är skrattmajanhtmail.com om ngn vill komma i kontkat med mig!

• 9/7-2004

Åh, det låter roligt!

Dessvärre är jag på sminkparty hemma hos en kollega på kvällen.
    Och i kväll ska jag fixa håret, slinga och toppa lite bara.

Börjar dra ihop sig nu... bara några veckor kvar ju! Brr!!

• KKB

Sminkparty, det låter roligt! Kanske någonting för kommande BT-träff :D

Nåväl, shalimar och jag får äta massvis med tårta för Er alla som inte kan komma ;) så får det bli någon ny träff senare!

• shalimar

Min m2b kommer med för han blev intresserad av tårtätning Men sen försvinner han igen när vi ska kolla på smink...

• KKB

*skrattar* Det låter som en bra upplägg! Skall kolla om min också kan komma och jobba sig genom en tårtbit eller två

Thélins alltså brukar ha väldigt goda kakor, semlor, osv, vad gäller fika, och deras bröllopstårtor kostar 35:-/bit (plus utkörning) vilket verkar vara ganska bra pris. Bröllopstårtan är baserad på någon tryffeltårta som heter white lady, eller några andra som jag inte kommer ihåg vad de heter.

Any excuse to eat cake

• shalimar

*hihi* Vet en som håller med dig där... jag har en levande pajätarmaskin hemma!!! Han kan alltså äta En Hel Paj med ca 1 liter vaniljsås efter en tämligen normal portion mat - vilket innebär typ 1 kycklingklubba, 2 normala potatisar, mycket grönsaker, 1-2 rostade skivor av formfranska och till det 2 glas vin)

Man tror inte det är sant förrän man ser det med sina egna ögon, men han har bevisat att det är sant. Dessutom njuter han av varenda tugga, så det är inte direkt så att han pressar ner den heller... :-O

• Midvintertös

Åh, vad roligt det låter med en träff. Önskar att jag kunde följa med. Blir ni många?

/H

• KKB

Nej, det verkar som om vi blir bara tre st, men det gör inget

Fram med mera träff!

• shalimar

Midvintertös: men följ med då?! Eller bor du inte i Sthlm?

• lillsessan

Vilken tid? Kommer till sthlm (kungsholmen) imorgon vid 20, antar att det är för sent? Antagligen är väl tåget försenat oxå....

• shalimar

troligen försent, men kolla in här imorn så kan vi ha dig i åtanke iaf...

Svar på tråden 17 juni BT-träff på Kungsholmen