Bröllop 17 juli!
Hejsan!
Igår fick vi hem ringen, håller på med bordsplaceringen och nästa vecka ska vi till Tyskland. Vigselprogrammet klart i veckan =).
Vad gör ni? Nervösa? =)
Kram
Hejsan!
Igår fick vi hem ringen, håller på med bordsplaceringen och nästa vecka ska vi till Tyskland. Vigselprogrammet klart i veckan =).
Vad gör ni? Nervösa? =)
Kram
Nu så, nu börjar det hända grejjer. Möhippa i Lördags, mitt livs bästa dag...hitills!! Igår träffade vi toastmastern och pratade festen och tidsschema. Imorgon skall jag prova klänning och fixa smink! Festprogrammet är så när som klart, likaså bordsplaceringen. Prästen skall vi träffa på torsdag! Ja det rullar på tjejer, nu är det närmre än någonsin...
Jag hade också möhippa i lördags! Toastmastern träffade vi på fredagdskvällen och planerade med honom och hans tjej (som var med på hippan dagen efter).
Det är verkligen snart nu. Jag får en liten klump i magen när jag tänker på det. Vi har flera saker kvar att fixa... Men i morgon hämtar vi ringen!
Jag har hämtat min ring nu och klänningen, båda är helt underbara!
Nu måste vi snart sätta igång med programmen och bordsplaceringen!
3½ vecka kvar nu tjejer! Helt sjukt snart...
Tack Enna, jag försöker att inte oroa mig. Det kändes bättre efter att jag var och provade min klänning i lördags. Butiksägarinnan ska laga min tiara. Och klarar hon inte det så får jag byta ut den mot en ny.
Klänningen satt som handsken! Behövdes inte sys in eller ut ett dugg. Så hon sa att jag skulle komma in en eller två veckor före och prova igen ut i fall att jag skulle gå upp eller ner på den lilla tid som är kvar. I vanliga fall har hon sista provningen en månad innan bröllopet. Jag är verkligen supernöjd med henne!
Ingen möhippa dock. Det borde bli en om jag känner mina vänner rätt, men jag vill inte få upp mina förhoppningar för mycket ut i fall att det inte blir någon...
Förlovningsringen lämnade vi också in i lördags för putsning. Det känns extremt naket! Fingret är till och med lite formad efter ringen!!
Jag kom på i dag att jag inte har beställt buketten än. Kanske jag borde oroa mig ändå?
Jag har lite ont i magen...
Gifter mig också den 17:e juli. Börjar också få panik nu...
Har dock fixat det här hittills:
*Första prästsamtalet gjort - ska ha det andra dagen innan vigseln
* Ringen hämtas i början av juli
* Ska till frissan veckan innan och klippa och slinga
* ska åka och prova klänningen nästa vecka och då även prova barnens kläder och köpa underkläder
* brudgummens kläder är klara
* Svensexan har varit!
* Ska ha planeringsmöte med toastmadamerna, tärnorna och bestman om två veckor
* har påbörjat inlagan till sånghäftet där vi skrivet lite om alla gäster
* har påbörjat bordsplaceringen
* skall träffa kantorn på onsdag nästa vecka men har i stort sett redan bestämt vilken musik vi skall ha
* har bestämt meny
* har beställt alla blommor
Ja, det är säkert fler saker som är klara men just nu snurrar det friskt i huvudet. Det som stressar mig nu är det som har med festen att göra. Maten (som vi tillsammans med vänner och familj skall göra själva), dukning, dekorering, porslin osv.
TUR att BT finns där man kan ventilera sin planeringsångest!
Ihhhh bara 19 dagar kvar nu!!!! :) :)
17 juli här med!
Nu är det bara ca 17 DAGAR kvar!!!!! Svårt att förstå - vad har det senaste året tagit vägen?!
På torsdag får vi hämta ringen, sen ska vi lämna in förlovningsringarna för putsning. Det som är kvar är vigselprogrammet, bestämma en sång till i kyrkan, prova klänningen (torsdag), öva på "valsen" (som inte kommer bli någon riktig vals), göra placeringslapparna, finslipa bordsplaceringen och - PANIK- hitta noter till den brudmarsch vi vill ha som verkar omöjligt att få tag på !!
Lycka till alla!
Hannake...
Ohhh du räknar på ett bättre sätt en mig!! ;)
Ja det är snart dags. Jag är så nervös nu. Borde jag inte bara vara glad? Jag har nog fått de där kalla fötterna alla pratar om. Som tur är har jag aldrig tvekat (och gör det inte nu heller) över om ett äktenskap med min blivande Man är rätt eller inte. Det är själva ståhejet runt om bröllopet jag oroar mig för nu...
Jag gifter mig också den 17 Juli, i Köpenhamn.
Har lite kvar att fixa. så som hur jag ska ha håret? sminket, hämta ringen, köpa sandaler till min flicka, och min blivande
ska köpa skor, skjorta och slips.
Allt annat är bokat och klart inför den stora dagen som snart är här.
Kyrkan i Köpenhamn är så mysig, och hotellet vi ska bo på ligger mitt i Centrum,så på kvällen efter god mat på resturangen som vi bokat bord på ska vi gå en runda på tivoli.
Nu är BONNYBRUD fru (långt med bilder)
Så var det äntligen gjort! Vi gifte oss i lördags och det känns skönt att det är över samtidigt som det var en sån otrolig dag!
Jag vaknade på lördagsmorgonen på ett hotell i Uppsala med min tärna (min syster) och möttes av klarblå himmel och strålande sol...självklart var det inte det viktigaste men det lyfte faktiskt humöret otroligt mycket att veta att just vår bröllopsdag fick vackert väder med tanke på de övriga lördagarna i juli i år.
Efter frukosten knatade jag iväg med klänning och de övriga associarerna till Make Up Store, där jag blev sminkad. Sen gick jag vägg i vägg till min frisör som ordnade håret, satte dit tiaran och slöjan. Frisören (Malin) var jättegullig och hade ordnat med frukt och godis och kaffe
Slutligen var det så dags att bege sig till fotografen som i stort sett också låg vägg i vägg med hår och sminksalongerna! Där väntade min fästman som varken hade sett klänning, slöja eller någonting annat tidigare! Han såg väldigt överraskad och rörd ut och sa att jag var vacker
Hos fotografen slog båda våra hjärtan otroligt fort och vi var väldigt nervösa och spända...men det gick bra!
Sen bar det iväg till Häverö kyrka som ligger i Roslagen och det var lika vackert väder där!
Vigselceremonin var otroligt vacker med solosångerna "För alltid" och "När löven faller", självklart kom det en och annan tår!
Efter vigseln bar det av till Festlokalen som är en otroligt fin herrgård! Vi blev skjutsade av våran chaufför som släppte oss på baksidan av herrgården med vy mot vattnet. Där stod alla gästerna och väntade när vi kom gående längst allén och tog emot våra champagneglas.
Middagen var helt suverän och vi fick höra många fina tal!
Valsen gick förvånansvärt bra med den lilla träning vi har legat i...
Jag kommer säkert komma på massa saker jag har glömt att skriva nu, men vi hade i alla fall en helt underbar dag och jag hoppas att ni alla får en lika bra dag som vi hade (det är jag övertygad om att ni får)
Här är lite amatörbilder från bröllopsdagen:
f2.pg.photos.yahoo.com/ph/bonnybrud/my_photos
flera bilder kommer senare även bilderna från fotografen!
Min man (hihi, känns ovant att säga så håller på att snickra ihop en hemsida om bröllopet...jag återkommer med en länk dit när den är klar, där kommer det nog finnas fler bilder på oss samt herrgården, gästerna festprogrammen m.m. om någon vill se!
Lycka till önskar jag er blivande brudpar!
Bonnybruden
Bonnybrud, det var roligt att läsa om er dag! Tyvärr funkar inte länken till era bröllopsbilder.
Tänk att vi var så nervösa innan och så gick det så bra trots allt.
Jag är också tacksam över solskenet som förgyllde vår bröllopsdag! Jag ska försöka skriva ner vår bröllopsberättelse i den här tråden senare. Vi har precis kommit hem från min mamma där vi bott de senaste 5 dagarna och orkar inte skriva ner allt nu. Men vi hade också en underbar dag!!!