• Ellte

Vad gör man i Linköping?

Häj!

Jag ska tillbringa hela dagen imorgon ensam i Linköping (medan min make fotar ett brudpars förberedelser ;)) och vet inte vad jag ska hitta på. Nån som har något bra förslag? Jag har inte tillgång till bil så Jonas släpper av mig nånstans...och hämtar mig på eftermiddagen.

Är affärerna öppna imorgon (Pingstafton :() så är jag en shoppingräv av rang ...

Finns det kanske nån speciellt att titta på? Var? Hur hittar jag? ;) :D

Skulle vara skoj med några tips från nån som känner staden bättre!

Tack!

// Linda

• Svar på tråden Vad gör man i Linköping?
  • Electric Lady

Det är inte omöjligt, med deras hygien.

• Bella75

Ler åt alla komiska inlägg, hmmn Electric Lady du kan inte ha något gott öga åt Linköping. Själv är jag uppväxt i Linköping och trivs alldeles utmärkt, jag har alltid rest mycket i jobbet, så visst Linköping är ingen världsmetropol, men så illa är det inte, tror du får en mysig dag. Affärerna inne i stan är öppna och är du intresserad av inredning tycker jag du ska gå till Lindholms, du har även Village Epok på Storgatan som går mitt genom stan. Högre upp på Storgatan ovanför Stora Torget har du även en bra klädaffär Lin & Co och sen har du Boomerang och Solo inne i FilbyterGallerian, vid Trädgårdstorget har du också Gränden där du har en hel del affärer samlade framför allt skoaffärer. Runt Stora torget har du sen en hel del fik att välja på. Hoppas du får en mysig dag !!!

• Ellte

Tack snälla alla! Jag ska nog ha en bra dag hoppas jag :) men jag skippar svineriet och kräkandet på kebaberian...ska fundera på salmonellaglass ;)

• Kaffemoster

Pluggade i Linköping och trivdes alldeles utmärkt! Skulle definitivt ta bussen till gamla Linköping och besöka Cloetta boden :o), sen strosa runt i Linköping centrum. Vill minnas att det fanns en bra skobutik på stora torget .. fast det var ju några år sen ...

• Ellte

Ooops...nu är jag här ;) Försökte orientera mig lite när vi åkte genom stan men oj så förvirrande :D Kan man gå mellan centrum och Gamla Linköping t.ex? (Jag gillar att gå...men kanske inte i...en timme)

• marfa

Hej Ellte!
    Vet inte om du hinner med att läsa detta eller om du redan är i Lkpg.
    Det är en bra bit att gå från stan till G:a Linköping. Men om du gillar att gå..
    Gå upp förbi Domkyrkan, som är väl värt ett besök och förbi det nya biblioteket. Sen går man vidare uppåt så kommer man så småningom till G:a L.
    Men tar du en buss emellan kan du ju både gå på stan & i G:a Linköping. :)
    Jag tror oxå att du får en härlig dag. Linköping är fint.
    Du kan oxå gå till Trädgårdsföreningen om du får tid över. Den är väldigt fin så här års.

Ha en underbar dag!

Kram
    Marfa

• Decorist

Electric lady:

När var du i Linköping senast? 10 år sen? Kom hit en gång till så ska jag visa dig runt i Linköping och runtomkring en gång på riktigt!! =)

Pratar du om Stockholm? Finns det en tråkigare stad på vintern? Brun snö, regn och bilköer med äckliga avgaser... Men på sommaren är det mysigt, precis som i Linköping, med Bergs slussar vid Göta kanal, mysiga grillkvällar och beachvolley i trädgårdsföreningen, en romantisk promenad genom Gamla Linköping en kväll, en varm kopp te på Steve´s coffee, en cykeltur längs roxen till Sandvik, en shoppingtur på stan där det är många nya affärer nu (faktiskt), där man slipper slåss med tusentals dryga stockholmare som måste ha senaste modet annars faller deras värld ihop där Stockholm är världens metropol..

Jaja, tycker det var rätt löjligt att säga att en stad är S K I T och rada upp allt, så jag var tvungen att visa lite tvärtom med det som är bra.. =)

Undrar varför alla mina kompisar som flyttat till STockholm, kommer tillbaka till Linköping så snabbt efter sin utbildning eller tom avbryter den för att komma hit igen... =)

Ha en skön dag! Caroline

• Ellte

Hemma igen! Åh vilken söt stad det är :) Planerna ändrades så jag var bara där i ett par timmar. Först gick jag runt i ungefär en timma och bara tittade på alla fina hus och vackra kyrkor och sedan shoppade jag loss ;) Ni har flera affärer som inte finns i Götet. Tiimari, Mique m.fl

Eftersom tiden blev avkortad hann jag inte med G:a Linköping så nu måste jag kanske åka tillbaka ;)

• Electric Lady

Decorist, jag flyttade från lkpg för knappt 2 år sedan. Har varit där ett par gånger sen des, för att rösta och för att hälsa på min syster och bror som bor där.

Att folk flyttar från Sthlm till lkpg har nog med bostadsbristen att göra.

Jag kräks på Steves Coffee, Roxen är så förorenad att djur som badar där dör, Trädgårdsföreningen har jag supit bort många hjärnceller i... men det kan man ju göra var som helst.

Liknköpings väderlek skiljer sig avsevärt mot Stockholms. I stockholm blåser moln bort fort eftersom det ligger vid kusten. I linköping ligger de kvar i månader. Visst är det kallare i Stockholm på vintern, men det gör att det inte slaskar lika mycket som i Linköping.

Konsumtion är inte mitt livs mening direkt, så affärer gör varken till eller från, men om det gjorde det så finns det ju liiite mer i Sthlm än i Lkpg. T o m Get Back har ju slagit igen nu har jag hört.

Jag tycker att linköping är S K I T, och då menar jag allt i lkpg. Total depression.

Det finns säkert människor som passar för den staden. Jag gör det inte. Vad är det det står på nån videoask... Stor flicka, liten stad: en måste bort.

På en sak är dock linköping bättre än Stockholm: mindre segregerat. I den här stan är det ju rena apartheid...

• West

Ellte!

Mique finns väl i Göteborg?! Det finns i alla fall i Kungsbacka och skall snart öppna någonform av outlet på Freeport (Kungsbacka också...).

Kan ju dessutom säga att även TiiMarii har funnits på Freeport, men lagt ner *snyft*.

Vi verkar ha lite liknande favoritaffärer... :D

...och btw - besök Cloetta i Ljungsbro istället MYCKET bättre! *mums* :D

• maddisen

Är väl inte heller så förtjust i Linköping, men så förfärlig som Electric Lady beskriver den tycker jag i n t e att den är!
    Jag upptäcker ofta nya ställen och fina smågator när jag och vännen går på promenad :)

• Ellte

Men har ni återupplivat denna skojjiga tråden ;)

West: Du får gärna tala om var mique finns i Gbg. Det fanns ju på Vallgatan förr (för länge sen) men sen har jag inte sett röken av dem. Hittar dem inte heller på Gulasidorna. Där finns å andra sidan ingen i Kungsbacka heller :D

• Decorist

Håller med West, åk till Cloetta i Ljungsbro, och så kan ni hälsa på mig samtidigt eftersom jag jobbar i blomsteraffären mitt i Ljungsbro! Hehe.. =)

• West

Varit bortrest, men nu kommer jag igen!

Jo, Ellte - Mique finns på Kungsmässan!

Sedan är det dessutom så, om jag inte missminner mig, att de har startat en Miqueoutlet på Freeport för några dagar sedan, inte hunnit själv gå dit ännu... Men det kommer! :D

Svar på tråden Vad gör man i Linköping?