• Gott å Blandat

P-piller fråga!! Hjälp!

Jag har precis börjat med P-piller och jag känner att jag inte har riktigt koll. Så här ligger det till: Jag kommer att äta min sita tablett tisdagen före bröllopet och jag vet inte när jag kommer att få blödningen. Grejen är ju att jag absolut inte vill ha mens då jag gifter mej. På tisdagen efter vigseln så ska vi åka iväg på SPA i två dagar och det hade ju varit bra om jag inte hade haft mens då heller. Hur ska jag göra??
    Kan jag istället för att skjuta upp mensen göra så att jag får den tidigare?
    Saken är ju att jag inte ätit tabletterna 1 månad ännu...
    Jag kanske ska kontakta min barnmorska?!

• Svar på tråden P-piller fråga!! Hjälp!
  • Ananas

De allra flesta p-piller sorter går det att skjuta upp mensen med. Hur man gör beror på vilken sort man har. Ring gärna din barnmorska så får ni reda ut hur du ska göra.

• ninonica

Vilken typ av p-piller har du? Om du har såna med samma hormonhalt i alla piller så kan du äta en till karta direkt efter den du håller på med nu, då får du ingen mens alls den här månaden. Om du inte gör nånting alls så verkar det ju väldigt troligt att du har mens på bröllopsdagen, om det är på lördagen du gifter dig. Det hade varit lättare om du hade ätit p-pillerna lite längre tid. I början är det vanligt med tex mellanblödningar eller andra biverkningar som försvinner när man ätit pillerna några månader. Tycker det låter som en bra idé att kontakta din barnmorska. *ler*

Svar på tråden P-piller fråga!! Hjälp!