• Natanael

deppad

Jag har länge haft massa grubblerier och osäkerhet kring mig och min flickvän. Senaste tiden har det dock lugnat sig och det har känts bättre. Häromdan hade vi en jättefin dag tillsammans. Kvällen slutade intimt, det var trevligt och så, men efteråt kände jag mig så himla nere (Till saken hör att jag egentligen vill vänta tills jag gift mig innan man har s*x). Jag kände mig deppad och tankar om relationen dök upp igen...
    Är det vanligt att man som kille kan bli lite nere efter s*x? Jag är så trött på att inte mina tankar/känslor kommer till ro över relationen...
    Alla andra verkar så förälskade och jag känner mig mest analyserande.

• Svar på tråden deppad
  • Maica

Kan inte dina funderingar komma från att ni inte haft det så bra? Är det ditt första seriösa förhållande? Jag frågar eftersom första seriösa förhållandet ofta leder till tankar om att "det finns nog ingen bättre, det ska nog vara vi fast det är krångligt, jag älskar ju personen iallafall, hur ska det vara då? kan det vara på något annat sätt?"

Sen det där med att bli nere efter sex KAN ju ha att göra med att man inte känner sig respekterad av den man har haft sex med.
    Men du skriver ju att du egentligen inte vill ha sex innan äktenskapet. Varför inte? (bara undrar, inte för att döma dig på något sätt..)

• Ellte

Jag tror absolut att det att du eg. vill vänta med sex kan ha med saken att göra. Innan vi gifte oss kände jag ofta så men efter bröllopet har sexlivet blivit supermycket bättre :)

Självklart kan det också kännas så om du inte är säker på er relation... Har ni pratat något om dina tankar?

• Guldfisken

Jag vet av egen erfarenhet att de känslor man går och bär på för tillfället, oavsett om de är positiva eller negativa, ofta förstärks efter sex (eller kanske framförallt efter en org*sm). Fungerar lite på samma sätt som alkohol.

Så om du går och känner dig lite osäker på ditt förhållande och inför att ha sex med din flickvän innan giftemål så kan det mycket väl förstärkas.

• Lina2004

Jag har läst i någon spalt för ett tag sedan att det är vanligt att man kan bli deppad efter sex. Experten sa att en del påverkas så eftersom det är så mycket känslor som kommer ut under "akten" att det kan bli bakslag.

• Natanael

Tack för era tankar. Jag har också för mig att jag läst nåt liknande Lina2004. Guldfisken, jag tror du har rätt i att känslor förstärks, jobbigt bara när det är dom negativa...
    Maica, anledningen till att jag vill vänta med sex är att jag vill att nåt skall finnas kvar tills den dag man gifter sig, jag vill också att det skall vara nåt man har med en person och inte nåtr jag delat med alla man varit tillsammans med.

• Jennifer E

Jag kan bli lite deppad ngn enstaka gång efter s*x, tror att det beror på alla känslor som släpps fria. Andra gånger blir jag euforisk, trött, nyförälskad eller bara lite seg. Det finns nog många varianter och jag tror att du för att citera Bullen äe "heeelt normal"!

• Natanael
    Kul att du citerade Bullen!! Jag gick mig ett bra skratt!
Svar på tråden deppad