• LinaB

    Billiga plastglas?

    Vet någon var man kan köpa billiga plastglas? Vi kommer ha plastglas till vår fria bar och ev till champagnen. Funderar dock på om ikeas champagneglas blir ungefär lika billigt som plast!?

  • Svar på tråden Billiga plastglas?
  • höst05

    Glas rockar! Plast känns sunkigare - och, som du säger - det blir nästan samma pris! Kolla runt i bekantskapskretsen, kanske kan du låna ihop glas?
    En fördel med plast är dock att man slipper diska...
    hmm, knepigt. Men kvalitetsmässigt är ABSOLUT riktigt glas att föredra!

  • Lara Croft

    Ett annat tips ar att hyra glas. Det ar billigare an att kopa och man slipper diska!

  • bjorsund

    jag håller med höst05 det känns trevligare med glas annars kan man få lite av den känslan barnkalasn

  • Chricki

    Hej LinaB
    Har sett att det finns på Willys. /Chricki

  • Tolin

    Ville bara säga att jag tycker att det är helt ok att ha plastglas till drinkarna. Vääääldigt skönt att slippa både glas som går sönder och att diska...

  • Brud 29/5 2004

    Jag efterlyser snaps plastglas på fot som jag tänkte ha laxbollar i. (som en skagenröra fast med rökt lax som man formar till bollar) Letat men hittar bara snapsglas utan fot. Tänkte att det är letare att bara kasta glasen sedan än att stå och diska ur lax sörja ur varje. De ska ingå i en kall buffé

  • Tolin

    Har de inte ruggigt billiga snapsglas på IKEA? Deras glas brukar vara lika billiga som icke-standard plastglas... Då kan man ju slänga dem... Bara en idé.

  • Brud 29/5 2004

    Ska kolla där. Har köpt billiga champangeglas där men jag glömde att titta efter snapsglas. Champangeglasen har jag handmålat med en vit tulpan som är vårat tema på bröllopet. Jättefint blev det om jag får säga det själv

  • Tolin

    Skulle väl vara jättefint att måla en tulpan på snapsglasen också? Skulle till och med kunna vara en present till bröllopsgästerna... Fast det kanske blir snuskigt om det är matrester i.

  • Brud 29/5 2004

    Jo.. fast gästerna ska få champangeglasen med sig som present. De som vill.

  • Malode

    ikea har traditionella vinglas som kostar 29 spänn för 6 st. Helt oslagbart billigt. Jag funderar på att köpa sådana, och skriva varje persons namn på dem med porslinsfärg. Så får de behålla dem. Taaadaa! Disken ordnad.

  • Miranda

    På ÖB finns jättebilliga plastglas i alla varianter -champange, vin, öl, snaps etc.

  • Tettan

    Synd att man inte bor i en stad som har IKEA märker jag. Jag är på jakt efter små snaps glas att ha lila godisar i till gästerna och det vore ju finare med riktiga glas. Det billigaste jag hittat är små glas äggkoppar för 10 kr st på Åhlens men det blir ju ändå 600 kr för 60 st och det tycker jag blir för dyrt. Det blir nog istället plastsnaps glas som jag limmar ett lila band runt kanten på.

  • Malode

    Willys i gamlestan har champagneglas av plast. Man måste montera dom själv, svart fot. kostar 2 kr styck

  • Kay

    weddingexpressions . com har just nu rea på champagneglas i plast.

  • fidde heke

    Gå till www.plastglas.nu och kika på deras glas!
    Jag blev förvånad när jag kände på dessa ute på en  krog och var helt säker på att det var riktigt glas innan jag fick höra att det var plastglas!

    Riktigt bra kvalite! 

Svar på tråden Billiga plastglas?