Konstig mens...
Jag vet att det är normalt att ha mens var 5 vecka vilket jag har regelbundet och har alltid haft så det oroar jag mig inte om.
Men, senaste året eller så så har den blivit konstig. Jag har brukat blöda mest den andra dagen men nu så kommer inte min mens igång ordentligt förrän efter 4 dagar! Då har det ju gått så lång tid att jag tror att den snart är slut men inte!
De 4 första dagarna småblöder jag bara lite och sen sätter forsen igång i ca 4 dagar till för att sen smådrättla i ca 4 dagar till. Sammanlagt ca 12 dagar, ibland har jag mens i två veckor! De flesta dagarna utan att blöda mycket men det är jobbigt ändå.
Är på regelbundna kontroller och det har jag alltid varit noga med och det är inget fel på mig.
Är det fler än jag som har det så här?
En barnmorska föreslog att jag skulle börja med p:piller vilket jag inte vill då det känns onödigt eftersom jag lever ihop med en tjej,så gravid blir jag ju inte i alla fall.
Är det vanligt att förändringar inom menscykeln inträffar när man hunnit bli 25? Någon som vet?
Plus att jag nu för tiden har otrolig mensverk, men bara ibland och det hade jag aldrig innan.
Det känns som om, efersom min cykel är på 5 veckor, så måste jag få några besvär så att det blir rättvist liksom!
Förrutom det här bekymmret så har jag ett till.
Har mycket orals*x och en gynekolog sa til mig att det kan vara orsaken till att jag hade täta vaginos **** (nånting, kommer inte ihåg det rätta namnet)infektioner. Infektion som beror på en överväxt av slidans egna bakterier. Ska jag sluta ha s*x då eller, bummer!
Hoppas inte att det är nån mer än jag som har det så här!
Ha de gott mina vänner!