• selda

jag har sån sexlust men inte han...det ger mig sömnproblem...

någon där ute med samma problem?? jag har sån oerhör sexlust men det har inte min partner. det känns som ett stort problem konstigt nog. jag har aldrig känt sån lust med andra partners. har ändå bara varit ett par i ca 6 månader men han har aldrig varit "het på gröten" :( han säger att han är så som person, att han inte har haft så stor sexlust i något förhållande, men jag vet inte hur man ska göra det bättre... finns det någon som vet??

han säger även att han har så svårt att komma, men sist när vi hade det lite mysigt(inte alls ofta) så gick det fort för honom... allt ske jämt på hans villkor och det är inte kul, han vet inte hur det känns att vara så på g att man inte kan sova!! någon som har eller har haft lika problem som jag?
    Kram selda

• Svar på tråden jag har sån sexlust men inte han...det ger mig sömnproblem...
  • pumpa

Byt kille!

Jag lovar, killen är skadad.

Som kille har man konstant sexslust.

I alla fall jag.. :D :D

• vanessa

Killar har inte konstant sexlust, en del killar har mer en del mindre. Men det är ju tråkigt om du känner det som att allt ska ske på hans villkor. Det verkar ju som om ni har pratat om det men ni kanske kan försöka prata igen? Älskar ni varandra så kommer ni att lösa det här.

• Lilla Y

Jag vet hur det kan vara..d.et finns sådana som är så *s*. Jag tycker väl inte att det hjälper om man talar om det för skillnaden kommer ju att kvarstå men det kan ju vara bra för båda parter attveta hur den andre fungerar och om det kanske finns ett "varför"...

Man får härda ut (fy fan)...lirka lite eller helt enkelt bli jävligt sur (inte helt allvarlig nu, ok?) så man får sig lite sex.

Jag har ingen bra lösning, skulle gärna höra andras åsikter.

• Jennifer E

Inte för att det hjälper mot det egentliga problemet men kanske lite mot " det värsta" iaf; köp en di*do!

• Monika

Pumpa

Och vad vad meningen med ditt inlägg?!

Blir så trött på alla klischér som både kvinnor och män ska leva upp till. Det är klart att din kille är helt normal!! Killar föds inte med konstant lust. Vissa har helt enkelt mindre lust och det behöver inte vara något som helst problem i ert förhållande eller nåt fel med dig. Jag tror att du helt enkelt får acceptera att det är så här han är. Man kan inte tvinga någon till något och under hot eller tvång så avtar lusten bara mer. Man kan vara nära varandra fastän man inte har sex genom kramar, pussar och närhet.

Lycka till!

• Maica

Pumpa...I drömmarnas värld kanske!

Killar har så himla svårt att erkänna att de inte alltid vill! (VA?! Jag har väl aldrig sagt nej??!!!)
    Killar blir också utarbetade, stressade, deppiga i bland, som gör att de inte ALLTID vill/orkar ha s*x.

Jag är lite inne på Jennifers idé om att införskaffa en di*do eller öva upp fingerfärdigheten...

Mycket kan nog också lösas med lite lirkande. Måste han komma varje gång eller kan han tänka sig att säga till om han tycker det känns jobbigt så kanske ni kan avsluta? Utan kravet på sig själv att MÅSTA komma kan det gå lättare...

• *Miranda*

selda!!

Åhh, vad jag önskar att jag vore mer som du. Hos oss är det som i "de flesta förhållandena" (ursäkta att jag generaliserar!!! )
    Han vill massor jämt alltid, medan jag är trögare än trögast......

• Electric Lady

Det finns något som heter o n a n i. Kör på det så sover du gott.

• pumpa

Ok! då jag backar lite!

Ber om ursäkt för det osmakliga jag skrev.

Men jag vågar nog påstå att om kvinnan mår dåligt av att killen inte vill ha sex så mår nog inte han så bra heller. Om det nu verkigen är så att han "backar ur" Eller "tackar nej" det kanske saknas inviter eller annat, Ofta kanske man bollar över initiativet på den andre som "straff" för att man aldrig blir förförd...

Och visst tackar jag nej ibland, men inte ofta... I höstas när min sambo väntade vårt tredje barn "drabbades" hon av en osannolik lust... Jag har aldrig i vårt 11 åriga förhållande sett nåt liknande förutom när vi var nykära. Hursom helst hände då att jag väcktes 3 på natten av att hon absolut ville ha 6. Då blev det ett å annat "näe gumman- inte igen" trodde. Och jag ljuger inte. Även om formuleringen är otydlig eller missvisande. Jag har alltid lust eller om man skriver om det: Jag är alltid "beredd" att ta fram min lust... 24-7..

Jobba med erat sexliv. det kan vara saknaden av det som gör förhållandet knepigt...

• Karamella

Jag har faktiskt aldrig hört talas om en kille som inte har sexlust. Allvar. men har läst om att de finns! Tvärtom - det brukar väl vara tjejen som backar. Jag har levt i ett sexlöst förhållande där den utlösande faktorn var småbarn,ammande,sömnlösa nätter,sjukdom m.m. m.m. - tar kål på det mesta. Det är ingen höjdare, det är frustrerande och man känner sig fruktansvärt okvinnlig (eller omanlig!) Rådet m.a.o. - skaffa aldrig barn! Bättre sexliv än nu har jag aldrig haft. NU var det liksom dags!

• pumpa

Förresten Selda!!

äter han antidepresiv medecin??

Jag gjorde det ett tag och kunde inte få orga*m alls inte ens om vi tokgnuggade på min grej. I vissa fall kunde jag k*mma om det varlänge sedan senaste gången..

Inga problem med "ribban" men lusten och *rgasmen var som borta.

Zoloft å cipramil en de vanligaste tror jag. Och det är den absolut vanligaste biverkningen enligt min pyskelog.. Lycka till

• lillgrodan

först skriver du att du alltid är beredd att ta fram din lust, sen skriver du att du tackat nej några gånger... eh?

• pumpa

Lillgrodan->

Pettimeter

jag får väl tillägga "i de flesta fall under de omständigheter som för närvarande råder i mitt förhållande"

..så har jag lust till 99%...

Jag vill inte skryta, men vi har verkligen ett mycket bra 6-liv.. och vi pratar mycket om det och utvecklar och förfinar vår teknik hela tiden...

mvh p

• selda

tack alla som skrivit :) nej, han äter inga mediciner.. då hade man ju iallafall haft en vettig förklaring (troligtvis!)
    jag ska prata med honom igen och fundera över om jag verkligen vill acceptera hur han är och leva så resten av mitt liv..jag vet inte ...=/
    kram selda

• Gosing

Oh, usch, ingen rolig sits du ar i! Jag vet, for jag hade samma problem i mitt forra forhallande. Han ville nastan aldrig, medan ett fungerande s*xliv ar a och o for mej. Det varsta var nog att bli nobbad ggn pa ggn!

I varat fall handlade det om att jag var mer erfaren an han, vilket ledde till att det helt laste sig for honom. Han var inte sadar valdigt "s*xuell" till att borja med heller, utan s*x var ett valdigt tabubelagt amne, dar man kunde gora vissa saker, medan vissa grejer var "ackliga". Gar inte sa bra ihop med mej som ar valdigt oppen och het pa groten...

Onodigt att saga, vart forhallande tog slut i startgroparna, eftersom jag inte helt enkelt kan leva mitt liv med nagon som har en sa annan syn pa samlevnad an jag. Det tarde pa min sjalvkansla till den grad att jag helt enkelt inte ville vara med langre. Och nar jag traffade min underbara m2b sa tog det ett bra tag for mej att tro att han faktiskt tycker att jag ar det hetaste som gar pa tva ben. Sa mycket stryk tog min sjalvkansla! (Helt otroligt sahar senare patankt, jag ar saaaaa nojd med mitt s*xliv idag!)

Jag haller tummarna for dej och hoppas att det ordnar sig for dej!

• Nettaninnan

Hej...jag är i samma sits som du och jag lider verkligen.Jag är jätteledsen och tänker på det nästan hela tiden.han har nästan sladrig lust o jag har frågat,talat och verkligen försökt få fram varför.Han vet inte själv säger han.Jag kan nämna att han har lite svårt att få upp den bland och i de flesta fall har jag lyckats få upp den till slut.Undrar om det är därför han inte vill?Men de få gånger vi har sex har vi det helt underbart och han är en underbar Älskare-men det är så sällan.Jag är skiiitledsen och funderar på att gå till en läkare o få hjälp.kanske kan det hjälpa.Kram

• Galleon Jack

Många tjejer tar det nog extra hårt när en kille inte känner för det eftersom bilden är att alla killar vill jämt. Det bästa är att bli så ledsen och inte ta det personligt (typ: han vill inte ha mig) I bästa fall kan det ju leda till att de negativa vibbarna försvinner vilket i sin tur leder till mer 6.

• selda

Nettaninnan.. Jag har fått fram problemet hos min pojkvän.. det är att han är rädd för att misslyckas. Han har svårt att få upp den och att få utlösning, så han tror att jag blir mer besviken om vi försöker och det inte funkar för honom än om vi inte försöker alls. så därför ville han låta bli. när jag nu sagt att det inte alls spelar någon roll och att han inte behöver känna press för det så har det gått bättre! Men det kan säkert vara ett sätt att gå och prata med någon också. Hoppas ni får det bättre! *lider med er* Kram!

• Cassiopeja

Killar är lika olika som tjejer va det gäller 6-lust! Han kanske mer är en sån som gillar att gosa och bara kramas eller? O n a n i är ju inte riktigt samma sak som att älska med någon, mer än nödlösning... testa att o n a n e r a när han ligger brevid dig i sängen, kanske går han igång när han hör dig stöna och ha det skönt...? *S* Annars så är det nog bara att acceptera att ni är olika på det planet, kan du inte det så kanske han inte är den rätte för dig!?

Lycka till!

Svar på tråden jag har sån sexlust men inte han...det ger mig sömnproblem...