• fridaf­rö
    Äldre 22 Mar 14:25
    7074 visningar
    6 svar
    6
    7074

    Vackra naglar Lund/Malmö???

    Är det ngn som har tips på var man kan få vackra brudnaglar? Jag har ganska trista naglar själv så jag tänkte satsa på akryl. Hur långt innan bröllopet bör man göra naglarna? Har aldrig haft riktiga lösnaglar och tycer det ska bli lite häftigt.....
    Tacksam för tips!!!!

  • Svar på tråden Vackra naglar Lund/Malmö???
  • elliot­h
    Äldre 22 Mar 14:37
    #0

    Hej FridaFrö!
    Jag har gjort naglar på Arena (046-2112424)i Lund, de blev jättefina! Tror det var akryl.
    Det finns ett ställe i Malmö där en tjej som heter Nelly (040-396868) gör supersnygga naglar. Vet dock inte om det är akryl.
    Lycka till!

    Mvh, Ellioth.

  • socker­ärtan
    Äldre 22 Mar 16:05
    #0

    Vad är akryl? Byggs det på ens egna naglar? Måste man ha en viss längd på sina egna naglar för att detta skall vara möjligt? Kan man sedan få t ex fransk manikyr på dessa?

    Ursäkta att jag tar din tråd lite här.. Blev bara så nyfiken/intresserad..

    /Sockerärtan

  • viki
    Äldre 22 Mar 16:16
    #0

    Varför just Akryl (måste jag fråga). Själv har jag provat både akryl och glasfiber och jag rekommenderar helt klart glasfiber. Nageln blir tunnare; inte alls den tjocklek som akryl får (som man måste ha för stadgans skull) och om du slår i nageln så lossnar inte en flisa som det kan göra med akryl, utan glasfibret lossnar från nageln och kan snabbt och enkelt limmas tillbaka (det kan man göra själv eller gå på salong och få det gjort). Kostnad är ungefär samma för båda och i Lund gick jag till Kristin Hansson (St Fiskaregatan 8, tfn: 0707 34 09 80 ) och i Malmö till Elaine (Dyberg & Co, Per Wijersgatan 6, tfn: 0704 82 5737 )

    Lycka till!
    /Viki

  • HoneyB­unny
    Äldre 22 Mar 22:05
    #0

    Har provat både akryl o glasfiber. Jag tycker att naglarna blir akryl klumpiga med akryl. Glasfiber blir ngt tunnare men inte särskilt snygga. Båda dessa sorter satt väldigt dåligt på mig o var i behov av förstärkning var 3:dje vecka. Har nu naglar som är förstärkta med gelé. Tunna snygga naglar som sitter minst 4 veckor. Jag kan rekomendera Veronica på Tema Hälsa i Malmö.

  • Mia75
    Äldre 23 Mar 22:17
    #0

    Jag har provat både akryl och glasfiber. Har varit halvnöjd. Går nu o får byggt med gelé o det är det bästa jag har gjort. Det finns en tjej i Staffanstorp som gör supersnygga naglar...Hör av dig igen om du är intresserad så kan du få nr till henne.

  • Isabel­lz
    Äldre 22 Feb 16:41
    #6

    Kan ju tipsa folk som ser denna (trotts att det är ett gammalt inlägg) om stylicious i s. Sandby. Jobbar med gel (REQ s). Www.stylicious.se

Svar på tråden Vackra naglar Lund/Malmö???