• Sjöjungfrun

    Någon som tror på medium/spåtanter ?

    Har bara gått till en spåtant för 6 år sedan, men tror faktiskt på sånt här.
    Hon berättade saker, sen frågade hon om det stämde.
    Hon har inte kunnat kolla upp mig innan vem jag var.
    Vissa saker hon sade har jag inte kunnat påverka själv via mina val här i livet.

    Funderar nu på att gå till ett medium.
    En arbetskamrat har gått till samma kvinna i över 2 år nu, och hon har sagt att hon aldrig kommer sluta att gå dit så länge kvinnan jobbar som medium.

    Någon mer än jag som tror på sånt här?
    Nu tror jag inte på allt, har ju sett pinsamma avslöjande i TV, där sk medium gjort bort sig totalt.
    Men att dom kan veta så mycket om en och ens anhöriga oavsett om dom lever eller gått bort.
    Jag skulle vilja få kontakt med någon av mina anhöriga som gått bort, vilja veta hur det är "där"...tror på ett liv efter detta.

  • Svar på tråden Någon som tror på medium/spåtanter ?
  • E_K

    Jag tänkte boka där frances hade spått sig men jag vill först veta om det är värt det...

  • Frances

    Hejsan :)

    Jag hör att ni är nyfikna, och det borde ni vara. Innan jag gjorde detta trodde jag det var absolut rätt, nu vet jag inte riktigt :) Eftersom det som nu skulle hända antagligen även skulle hända oavsett om jag gick och spådde mig eller inte.

    jag gjorde detta främst för att jag är så extremt kluven när det gäller vilken utbildning jag ska välja på universitetet, det är ju ens framtid det handlar om, och jag har ingen ANING om vad jag vill 'bli', inte ens LITE! Som de flesta är. Jag vet bara att jag vill studera kinesiska för att det kan vara bra (vill resa i jobbet osv i framtiden, mina föräldrar är från Taiwan och jag kan tala flytande redan).

    Okej till själva konsultationen: hon frågade ingenting, utan berättade bara, hon delade upp 'spådomarna' i period 1, 2 och 3. Period 1 är 0-8 månader, period 2 är 8-16, period 3 16-24. Så hon försöker alltså att se ca 2-3 år fram i tiden. (Hon kan se längre, men man har ju bara 45 min :))

    Hon sa: 'Du har INTE Crohns sjukdom, så var inte orolig!' Jag blev helt ställd! Jag har legat på sjukhus i oktober förra året eftersom jag fick akut ont i magen, och hade inflammation i början på tjocktarmen eller nåt, och läkarna sa att det kunde vara crohns, men de visste inte trots massor med prover. Jag har hela tiden oroat mig att detta skulle komma tillbaka (jag hatar sjukhus), och att det skulle vara just denna sjukdom som då är obotlig. Hon sa att jag var allergisk mot en sorts vätska, det kan vara te, kaffe eller något, eller vin. Jag hade druckit vin dagen innan jag fick ont i magen (minns inte vilken sort det var nu..).

    Sedan sa hon att den utbildningen jag ville gå var helrätt och att hon såg mycket resande i jobbet för mig i framtiden ;) (utan att jag hade sagt till henne att jag ville resa i jobbet...), dessutom borde jag ta en kurs i matte C eftersom det annars skulle följa mig som ett minus i kanten. Jag har alltid hatat matte, och valde Engelska C istället för Matte C på gymnasiet.

    Hon såg att jag inte skulle hitta studentbostad (jag ska söka till uppsala, det sa jag inte heller) utan skulle 'åka nån timme' till universitetet varje gång, men att bostaden kanske dyker upp efter någon termin.

    Jag frågade också lite om min mamma, eftersom jag är orolig för henne. Hon är ensamstående, och jobbar hårt för tjäna pengar. Eva sade att mamma INTE skulle få en löneförhöjning som hon förhandlar om, hon ser att det antingen inte blir någonting eller så blir det jättelite så att mamma inte blir nöjd (jag hade INTE sagt nåt om hennes försök att få lönen förhöjd, frågade bara om hon kommer att avancera i jobbet). Dessutom sa hon att det skulle flytta in en man som är ljushårig och äldre i vårt bostadsområde i framtiden, som har en son. Denne son har ljusbrunt hår och är lång. Den äldre mannen och mamma kommer att fatta tycke för varandra, och en relation kommer att uppstå :) Han kommer att tycka att mamma är jätte-attraktiv! :P

    Jag skulle träffa 2 killar i den första perioden, som jag skulle 'dras' till, men jag skulle INTE göra något med dem eftersom de bara är 'strul'-killar. Hon beskrev exakt utseende och så, en skulle jag träffa på jobbet och en när jag var ute och dansade.

    Hon sa också att jag är frisk, men att jag kan ha lite problem med lederna i framtiden och att jag kan förhindra detta genom att gå och få massage (jag är över-rörlig, över-vig, så jag har oroat mig lite för att få problem med lederna i framtiden...).

    Det som är häpnandsväckande är att jag verkligen inte sagt något, hon kommer bara med sina helt tvärsäkra påståenden, och de stämmer in otroligt bra... speciellt det där med crohns sjukdom, lederna etc...

    Ni får gärna fråga mer om ni undrar mer :)

  • Frances

    E_K:

    Du kan gärna mejla mig så ska jag bara ta några saker med dig om det nu är så att du vill boka tid (gäller inte bara Eva, utan spå sig överhuvudtaget), vill bara säga att du borde tänka på några saker. Min mejl:

    mjukiss@hotmail.com

  • RyskaLenasDarling

    Farliga saker, ALLT som har med ockultism och sånt att göra. I alla fall om man vill tro på Gud, Bibelns Gud. Han varnar oss för att syssla med sånt överhuvudtaget. Men det mesta Han säger nonchaleras ju i alla fall av de flesta människor. Ville bara påpeka att GUD VARNAR oss för ockultism i alla former.

    Gud välsigne dig.

  • Pagan

    Gud har flera skepnader "RyskaLenasDarling"... ( om du ens är seriös )

    Glöm inte bort att bibeln är skriven av människohänder!
    Det finns många som är troende enligt vad du anser "rätt", som ändå har en synsk förmåga.

  • jag ska säga JA!

    Tips till dig som undrar om spådom mm...
    Prova Gud i stället, han är garanterat äkta vara!
    Självklart kan du få rätt svar när du blir spådd... det finns onda makter också och även de vet vad vi håller på med, hur vi har det...
    vill verkligen ge en varning, när DU ändå tar upp det.

    Mina kompisar provade för några år sen, så lagom spännande tills de hörde djävulens/satans röst om vad de skulle göra... de har själva berättat, de har aldrig varit så rädda, kommer aldrig närma sig det igen...

    Var försiktig -på egen risk...

  • RyskaLenasDarling

    Ja Pagan, jag är seriös.

    >Glöm inte bort att bibeln är skriven
    >av människohänder!

    Människorhänder ledda/inspirerade av Guds Ande. Därför har vi idag Bibeln bevarad och utspridd över hela jorden.

    >Det finns många som är troende enligt vad
    >du anser "rätt", som ändå har en
    >synsk förmåga.

    1) Vad vet du om vad jag "anser rätt"?

    2) "Synsk förmåga" som du kallar det, är - om den inte används för att ge ära till Jesus Kristus i enlighet med Skriftens Ord - av Sataniskt ursprung och därför ockult trolldom, dvs tillhör något som Skaparen varnar oss för att syssla med.

    Gud välsigne dig.

  • Bröllopstokiig

    Ryska Lenas Darling:

    För det första, jag ber om ursäkt, det är klart att jag inte vet vad du anser rätt, vad jag menade var, baserat på det du skrev, att du klumpar ihop tarot/sierskor/spådomar/medium etc med det ockulta i en enda bunt är så enormt fördomsfullt. Och ovanpå det; "GUD VARNAR oss för detta" ( klassiska förbuds/varningsfingret från en religiös person ) och "..det mesta Han säger nonchaleras ju i alla fall av de flesta människor". ( Hmm, undrar varför? Får en känsla ibland av att en stor del av detta beror på alla fördömande religionsutövare som bestämt hävdar att så och så är ok att göra när man är en "sann" troende, men att göra på flera/alternativa sätt går inte ).

    Jag betvivlar inte att de människor som skrev ner Bibeln var inspirerade av Guds ande, men vad jag ville framhäva med mitt uttalande var att det de facto är människor som har tolkat Guds budskap ( en tolkning är just en tolkning med alla dess varianter, varken rätt eller fel )och sedan i sin tur skrivit ner det för andra att läsa.Att man just därför ( som med allt man läser ) bör ha detta i åtanke...

    Bibeln är en maffig skrift och jag har stor respekt för den, tro inte annat.
    Jag själv är kristen, döpt och konfirmerad ( tog detta på största allvar ), går i kyrkan några gånger om året. Om jag tror på ( någon slags )Gud, är det på mitt eget sätt. Den Gud jag tror på är inte begränsad och fördömande. Han finns överallt runtomkring oss och är god och kärleksfull. Att tro på något är vackert, men jag är så trött på dessa ( enligt min åsikt ) självutnämnda, sk "sanna troende" som på något sätt står över andra och ser sin tro som den enda och absoluta.

    Jag är väldigt intresserad av det vidskepliga och övernaturliga men är INTE satanist, jag lägger tarotkort i rådgivande och meditativt syfte, men påstår inte att jag kan se in i framtiden. Överhuvudtaget är jag en skeptiker i grund och botten.
    Jag har haft "kontakt" med min mormor två gånger efter hennes död ( detta har skett när jag läst eller sett på TV och inte vid någon "seans eller ritual" ) och vid dessa tillfällen har det känns alldeles självklart och mycket speciellt.

    Detta är mina tankar, reflektioner och om du så vill; min tro. Lite av varje.. och jag är inte satanist för det.

    Respektfulla Hälsningar,
    Pagan.

  • Chevy

    Pagan! Bra sagt...

    I bibeln står du skall inga andra gudar hava jämte mig... nähä o varför heter det i faderns, sonens och den helige andens namn? Mina matematiska kunskaper är kanske inte de bästa men nog fasen är det 3 st?!! Alltså 2 för mycket...

  • Pagan

    Tack Chevy
    Det var skrivet från hjärtat. Det finns något vackert i alla trosformer och religioner och dessvärre lika mycket hemskt.

    Ang fadern, sonen och den helige ande; treenigheten - De är en och samma som man talar om.

    Bästa hälsningar
    Pagan

  • RyskaLenasDarling

    Hej Pagan.

    Tack för ditt fina och vänliga inlägg.
    Ska försöka svara sakligt och kortfattat.

    Enligt Bibeln TILLHÖR tarot/sierskor/spådomar/medium m.m. etc. o.dyl. förbjuden ockultism. Den som alltså vill hålla sig till Skaparen, Herren Gud Allsmäktig (de flesta VILL inte det) ska alltså INTE syssla med sånt. Det framkommer mycket klart i hela Bibeln. Ett exempel:

    5 Mosebok 18:

    10 Hos dig må icke finnas någon som låter sin son eller dotter gå genom eld, eller som befattar sig med trolldom eller teckentydning eller svartkonst eller häxeri,
    11 ingen som förehar besvärjelsekonster, ingen som frågar andar, eller som är en spåman, eller som söker råd hos de döda.
    12 Ty en styggelse för Herren är var och en som gör sådant, och för sådana styggelsers skull fördriver HERREN, din Gud, dem för dig.

    Fler exempel hittar du här:

    3 Mos.19:31
    3 Mos.20:6
    1 Sam.28:3
    2 Krön.33:6.

    Och i Nya Testamentet:

    Apostlagärningarna 16:16-18,
    Apostlagärningarna 19:19
    Galaterbrevet 5:17-21
    Uppenbarelseboken 21:8

    Så var och en som VILL följa sin Skapares visdomsord och råd bör som sagt ta avstånd från ockultism i alla former. Detta är vad Guds Ord, Bibeln, visar oss. Skyll alltså inte på mig, skyll på Gud.

    Du tror på "ditt eget sätt" säger du. OK, det har du all rätt till. Men den som vill följa Guds väg ska hålla sig till Hans väg, och den lär vi känna genom Bibeln. Jesus säger dessutom:

    "Jag är vägen, sanningen och livet.
    Ingen kommer till Fadern utom genom mig."

    Dvs, JESUS -den enda och absoluta vägen till Gud.

    Gud välsigne dig.

  • Gift Snoffsan

    RLD mfl...kan inte ni respektera tråden och starta en egen tråd om livsåskådning och kristendom istället?
    Vad finns det att varna för? Vi är alla självständiga moderna människor som lever våra liv som vi själva väljer och som vi anser är rätt och efter bästa förmåga.

  • RyskaLenasDarling

    >RLD mfl...kan inte ni respektera tråden
    >och starta en egen tråd om livsåskådning
    >och kristendom istället?

    Visst. Jag hänger med om nån vill det. Men jag ser att en hel del redan är sagt.

    >Vad finns det att varna för? Vi är alla
    >självständiga moderna människor som lever
    >våra liv som vi själva väljer och som vi
    >anser är rätt och efter bästa förmåga.

    Utan information om olika livsstilars konsekvenser, kan många gå i fällor de aldrig trodde fanns där överhuvudtaget. Guds råd i Bibeln är till för vårt bästa.

    Gud välsigne dig.

  • Pagan

    RLD:

    Vi är nog så långt ifrån varann som man kan komma när det gäller trosuppfattning, men trevligt att diskutera med dig var det i alla fall. Lycka Till på ert bröllop!

    MVH
    Pagan

  • RyskaLenasDarling

    Tack för det, Pagan.

    Men bröllopet avklarade vi i juli förra året.

    Gud välsigne dig.

  • Aviator

    Kan rekommedera en medial person som är fjärrskådare. Får massor med budskap om nuet och framtiden. Saker som ska hända och kontakt med andra sidan. Ger gratis vägledning i mån om tid.

    IntuitivInsyn på instagram

Svar på tråden Någon som tror på medium/spåtanter ?