• brudskål

hjälp med sexliv

Jag har ett problem med vårt sexliv. Min kille verker bara vilja ha sex när han har druckit alltså på de helger vi är ute. Jag tycker att han ta sig inte tiden och är bara lat och orkar inte ta av sig kläderna och "hålla på"!

Jag har aldrig känt att han inte tänder på mig men det känns tråkigt ändå att han är så ung och har så lite sex lust. VAD SKA JAG GÖRA??? Jag försöka stängar av TV:n och göra en lite mer romantisk stämning hemma, men ibland känns det som han vill t.o.m pussas mindre för att det leder till sex som han kanske tycker är "besvärligt".

Vi pratar om det och han ber on ursäkt och säger att han ska försöka och sedan efter ett par veckor är tillbaka till samma rutin.
    Nu börjar jag tänka att det kankse är befogat att vara otrogen om en kille inte någonsin har lust. Är trött på fyllesex bara!

• Svar på tråden hjälp med sexliv
  • Miniängeln

Har han prestationsångest? Komplex? Äter han medicin?

• brudskål

nope! han är annars en glad, kärleksful man...

Han tränar ingenting och ibland tror jag att han inte har så mycket energi??

usch! jag vet inte...

• julia*

Han kanske inte är så intresserad av sex bara, vissa killar är ju så (!)

Har han förresten varit sån hela tiden eller bara på sista tiden? Hur länge har ni varit tillsammans?

• Miss Ellie

Otrogenhet löser nog ingenting. Trohet handlar mer om tillit än om sex. Om det inte finns något medicinskt skäl eller exceptionell trötthet av någon annan anledning så kan det vara så att han helt enkelt har mindre lust än du. Vi tror ofta att män vill jämt och så är det inte. Han ber om ursäkt och försöker skriver du, men har han någon egen förklaring? Upplever han någon förändring hos sig eller har han alltid fungerat så? Att ni pratar om problemet är en jättebra början. Och jag håller helt med dig.......... enbart fyllesex är inte roligt.........

• MeLyAnA

spela svårflörtad! Det brukar vara mycket mer spännande när man inte får...

• Electric Lady

Om han bara "törs" ha sex när han är full så kanske det tyder på att han har någon form av hämning. Alkohol gör en ju ofta modigare.

Kanske har han prestationsångest pga att ni har sex sällan, eller så har han någon annan typ av hämning.

• Meddelande borttaget
  • Lady Milton

hmmm jag känner igen problemet!! Öken på sexfronten. Om jag spelar svårflörtad så resulterar det bara i en ännu längre period utan sex.....

Det har gått så långt att jag vägrar att ha sex med honom om han druckit alkohol.:(

• f.d. Svart brud

Har du pratat med honom om det? Vet han att du känner så?

• Dea

Jag märker ibland att min sambos intitiativ går ner när han är deppig och stressad, till exempel när han är orolig över nåt på jobbet. Tiden hemma går till avslappning istället för sex.

Som vanligt när det gäller stress så går det ofta mer tid åt att oroa sig för att inte hinna med än det skulle ha gjort att faktiskt ta tag i uppgiften. Hur kan han inte ha tid att ha sex, när han bara surfar/kollar tv/läser/spelar spel kan man tänka. Men det är ÄNDÅ svårt att bryta mönstret.

Mitt enda futtiga råd är att se till att få mycket kroppskontakt med varandra, och visa honom uppskattning.

• 22 maj - bruden

Delvis får man acceptera att man har olika stort behov och delvis får du kanske fråga honom lite mer just i den situationen när du upplever att du saknar honom och han inte vill. Du skriver "kanske tycker är besvärligt". Vet du hur han verkligen känner och hur han mår i övrigt? Vad är det han ber om ursäkt för?

Ni kanske ska prata mer med varandra??

Svar på tråden hjälp med sexliv