Om ni bara fick...
laga till en maträtt resten av ert liv, Vilken skulle det vara?
Dela med er av era bästa recept!!
/*Tjorven*
laga till en maträtt resten av ert liv, Vilken skulle det vara?
Dela med er av era bästa recept!!
/*Tjorven*
Sushi!
Fil och müsli med blåbärssylt! Mums!
Pizza, går ju att variera i all oändlighet.
Mvh
Galenpanna
Glömde att favvis recept; gör pizzadeg, baka ut och istället för tomatsås så rör ut pesto med lite matolja & pressa i en klyfta eller två. Bred ut detta över botten. Släng på färska champinjoner, ananas, mozzarella & tomater, ev bacon. Krydda med oregano & svartpeppar. Servera ruccolasallad till och ett gott glas vin. Rött som vitt går bra. Good luck!!
Varför inte ett rött Mauro...
Kram
Galenpanna
pasta
Hallonsylt - man fräser räkor i olivolja och lite vitlök tillsammans med färska örter (häll i dem mot slutet) Jag brukar ha en kartong provencalska örter i frysen som jag tar av. Häll i den kokta och avrunna pastan i stekpannan med vitlöksräkorna och rör runt så att allt blandas ordentligt. Servera med tärnad fetaost på toppen.
Har till och med fått min m2b som inte gillar räkor i vanliga fall att tycka om det här :)
Grillat med nån slags klyftpotatis och alla möjliga såser som tzatsiki o pesto man brukar ha till... Längtar till sommaren och sitta på altanen med nygrillat.. *mums*
Annars e sushi eller nåt med räkor favvisar här!
tack snälla Jenca, det blir nog en uppskattad iddag nu till helgen.
middag ska det stå, ingenting annat
varfor star den har under samliv ?????
varfor star den har under samlevnad?????
Min rätt skulle vara pasta med tomasås eller Ceasarsallad!
Mrs Simon: Kanske för att det utvecklas någon sorts samlevnad med den enda maträtten man får äta?