• Tick

Halmstad brudar -04

Opps, la in mig mitt inlägg på planering. Helt fel. Här skulle den ju vara. Prövar igen.
    Jag skulle vilja få kontakt med tjejer som skall gifta sig i Halmstad med omnejd. Själv är jag nyinflyttad och ska gifta mig i slutet av sommaren. Söker några att diskutera bröllopsplaner med. Hör av er till mig, så träffas vi.
    Om du redan har gift dig men vill dela med dig av tips och råd så tveka inte. Vi behöver hjälp.

• Svar på tråden Halmstad brudar -04
  • Jennybaby

Hej.

Vi har valt Vapnö kyrka, eftersom vi åkt förbi den 10.000-tals gånger i våra liv och alltid haft den som favorit. Jag har bokat min konfirmationspräst att viga oss - även om det kostar en slant att välja nån annan än den präst som jobbar i ens egen församling. Vi ska ha festen i Holms Byggdegård. Vi har bokat fotograf Adde, han hade bäst pris och bäst arbetsmetoder enligt vårt tycke. Solist är bokad och maten beställs troligen från Matlust.. Däremot har jag inte bestämt salong... Men vi har ju nästan 7 månader kvar... Kläderna är fixade och vi har börjat pilla med inbjudningskortens utseende...

• sialina

Hej! Här en till nära Halmstad brud. Jag gifter mig i Skummeslövs kyrka (söder om Laholm) 29 maj. Är mitt inne i planerignen nu. Maila om du vill, jag träffar mer än gärna andra som är i planeringsstadiet!
    ellinorhagerstrom@hotmail.com

• agustibrud04

Hallå! Här är ytterligare en Halmstad brud. I augusti gifter vi oss i Vapnö kyrka. Vi håller på med planeringen för full. Igår inleddes inbjudningsarbetet, kul .

• Tick

Vi ska gifta oss den 21 augusti i Färgaryds kyrka utanför Hyltebruk. Vi har kollat runt lite och insett att det är mycket billigare att gifta sig utanför Halmstad.

Vi har bokat lokal, Brännögård för 1500kr och ska ha nästan 100 gäster. Fotograf blir Fotohörnan i Hyltebruk. De tar jättefina bilder, vi har varit där förut. Är det någon som vet något bra band. Vi ville ha Swimskin men de kunde inte den helgen, annars kan jag rekomendera dem. Är det någon som ska till mässan i helgen???

• ISLA

Japp, vi ska till på mässan, längtar. Vi ska på den tidiga visningen, har väldigt stora förväntningar, så jag hoppas det blir bra.

• ISLA

Oj!Märkte att jag skrivit lite konstigt...ska till på mässan..hm ja ja,du förstod nog vad jag menade ändå.Var lite upptagen med annat samtidigt som jag skrev.

• Tös

Jag tycker det är så spännande med nya meddelanden från Halmstadbrudarna.

Jag ville höra om det är någon som har erfarenhet eller hört någon om Pensionat Frösakull?

• Tjoddalisa

Vi har varit på en bröllopsfest på pensionat Frösakull. Jättefint! Men sedan dess har pensionatet bytt ägare så jag vet inte hur det fungerar nu.

• åsalisa

En ny halmstadbrud på ingång! Vi gifter oss i september och det börjar visst bli dags att boka ett och annat. Är det någon som känner till något bra band (jazz + rock) och någon cateringfirma som har bra mat (inte buffe´)?

• 2005

Här är ett Hstad par till! Maj 2005

??? Tick ????

Fotohörnan Hylte?!?

Vad har ni för erfarenheter, vad kostar det....osv....
    Tacksam för all info!

• åsalisa

Hej Tick! Vad är swimskin för ett band, dvs vilken typ av musik spelar de?

• ISLA

Åsalisa: Om du var på mässan igår, så var det de som spelade där.

• Tick

2005
    Jo, Fotohörnan i Hylte är samma som Expert. Min kille och hans syskon har varit där och tagit jättefina utomhusbilder på hösten. Vi kommer ta bilder vid fallen i Torup. De är ganska dyra men helt klart värt det. Vet inte vad det kostar annars, vi visste ju vad vi ville ha. Fotohörnan tar mellan 3000-3500. Minnen för livet, eller hur.

Åsalisa
    Swimskin är ett coverband som spelar blandad musik. Deras sångerska har en kanonfin röst. Vet inte vad de kostar. Tyvärr var de upptagna till mitt bröllop. Hon sjunger även i kyrkan.

• Kajsa-Brita

Någon som har tips på frisyr ? Har i nuläget en pagevariant men skulle gärna vilja göra "något" annorlunda med håret denna dag. Vad?

• Kramer

Hej,

Jag skulle gärna vilja ha tips på festlokaler i Halmstad med omnejd. Vi beräknas bli ca 100 personer.

Svar på tråden Halmstad brudar -04