• bella*

Cerazette, positivt?

Jag har ätit minipillret cerazette i lite över två veckor, och har inte märkt en endaste liten biverkning. Är det normalt? Jag undrar, för när man läser t.ex. här vad andra skrivit om t.ex. cerazette (och även andra minipiller och p-piller), så verkar det som om de flesta har så väldigt många och jobbiga biverkningar, så jag var beredd på det värsta, men har som sagt inget märkt. Jag undrar helt enkelt bara om det finns någon/några som var/är nöjda med cerazette? Jag har ju bara läst negativa saker och sitter nästan & väntar på alla biverkningar..

• Svar på tråden Cerazette, positivt?
  • lillgrodan

jag har inte ätit cerazette, och inga andra minipiller heller. P-piller däremot, och har adlrig märkt nån biverkning.

Det är väl som med det mesta, "hälsan tiger still". Känns ju för det mesta inte så meningsfullt att starta en tråd för att skriva att allt är okej :)

• alfrida

Hej!!!

Sök på cerazette bland gamla trådar. Jag vet att det ska finnas två stycken. Lycka til!!!

• bella*

Jo, det är det jag har gjort (läst gamla trådar om cerazette). Det stod så mycket negativt, så därför sitter jag och oroar mig för alla biverkningar som många verkar få. Men jag ska inte klaga, för än har jag inga biverkningar..*puh* =)

• medieval bride

hej Bella

har själv ätit cerazette i över ett halvår och har inte märkt av några biverkningar alls, förutom att jag inte har någon menstraution längre, men det är tydligen vanligt särskilt om man väger mer än man borde.

Svar på tråden Cerazette, positivt?