• Stines

Onödigt och synd att det är så...

Om man är arg på någon eller upprörd över att man har tyckt att någon
    - hoppat på en
    - tyckt annorlunda
    - varit känslig
    Måste man då
    - hoppa på
    - tycka annorlunda för att bara göra det
    - vara känslig/okänslig

Lite som en hand för en hand.
    Att så länge någon är dum mot mig så är jag dum mot denna någon.

Jag tycker det är synd att vi inte kommit längre...

• Svar på tråden Onödigt och synd att det är så...
  • Stines

Jag skrev ett vänligt inlägg om att vi kanske skulle tänka på hur man skriver.
    Jag ville absolut inte censurera någon.

Men om man tänker som du så skulle jag alltså inte kunna skriva om kyrkan, kyrkbröllop, tatueringar eller annat som diskuterades i fredags utan att beskyllas för att starta en tråd om samma sak.

•  Kaya ,fd Marlie

Nej det är klart att du inte kan skriva inlägg om kyrkbröllop,det förstår du väl själv????

Allvarligt talat,det är väl skillnad på det och på att ta upp en tråd OM just min tatuering och allt runtomkring den?

Det känns som att folk är lite sensationslystna när det gäller.
    Om jag inte missminner mig så var du själv där och tyckte?

• Stines

1.I den här tråden har jag aldrig någonsin diskuterat tatueringar eller ditt inlägg speciellt

2.Jag kommer ihåg precis vad jag skrev i fredags. Jag försökte redan då lugna ner diskussionen. Jag skrev bland annat att jag trodde att alla som skrev arg/upprört över ditt tatueringsinlägg eller om det var Körsbärsblommans inlägg, att det kanske inte var just tatueringen utan själva dödskallarna som upprörde.

Jag skrev också (vilket jag menade och var varken sarkasisk eller ironisk) att jag tyckte det var fint att du ville hylla din mamma.
    Det var väl där du hoppade på mig om jag minns saken rätt (känner du min mamma, eller!?!?!)

Jag tror du gillar att agera upprört och få människor att reta sig på dig/bli arg på dig.
    Jag tänker hädan efter inte skriva något på dina inlägg eller svara på det du skriver på mina.

Det är helt enkelt inte värt det.
    Du förstör bara mitt humör och det har jag inte lust att låta dig göra längre.

• Electric Lady

Jag tycker att bland det taskigaste och mest förlöjligande man kan göra är att psykologisera andra och förklara för nån annan varför den personen gör så eller så, som Stines gör ovan. Det är översittarfasoner, tycker jag.

• Stines

Jag ber om ursäkt om det var taskigt eller förlöjligande eller översitteri.

Om du kände mig så skulle du inte alls tycka att jag var sådan.

Jag kände bara att allting jag skrev togs emot på ett sådant sätt som inte alls var min mening.

Om man missförstås gång på gång när man faktiskt bara menar väl så blir man faktiskt ganska trött på det.

Så jag ber återigen om ursäkt till er som uppfattade att jag var taskig och förlöjligande.

Det var jag kanske i mitt förra inlägg men jag blev så frustrerad.

•  Kaya ,fd Marlie

Men Stines
    Jag är inte arg på dig,jag bara undrar varför du gör en ny tråd om mig och mitt bröllop med mina tatueringar????

Du skriver ju om det klart och tydligt.

En sak skulle jag vilja reda ut,
    Jag försöker INTE irritera,retas,provocera någon.
    Tro mig.
    Min mamma och mormor har haft samma problem,det är så vi lever pratar osv.
    Ok nu är det här internet,men det är ganska lätt att få en bild av dom som irriterar sig för av erfarenhet vet man ju vilken sorts människor som irriterar sig på sånna som är som jag.

Sen skulle jag vilja hålla med EL, det är ganska taskigt att göra som du skrev till mig.
    Återigen får jag hoppas att du inte jobbar med barn.

Peace out Stines.

•  Kaya ,fd Marlie

En sak till bara,för jag känner att jag måste få försvara mig.

Jag har skrivit med en lugn ton i alla inlägg och skrivit att jag vill lägga det bakom mig.

Det känns som att du knep ihop munnen och sa:
    Det ger en bitter eftersmak

Jag förstör inte din dag.

Kram Kajsa

• Ejnie

Kaya,

om du inte vill bli bemött med hårda ord är det väl lämpligt att du själv sänker tonen lite. Av vilken orsak tycker du att du har rätt att tala om för Stinnes att hon/han inte borde jobba med barn? Jag tycker Stinnes bara försökt beskriva hur tråkigt hon tycker det är med diskussioner som urartar och ingenting annat - och vem håller inte med om det?

•  Kaya ,fd Marlie

JAG håller med om det.

Men jag skriver ju klart och tydligt att jag vill lämna hela disskussionen bakom mig.
    Jag skriver att jag inte är arg.
    Men jag har ju RÄTT!!!!!
    Man har ju startat en tråd för att fortsätta gnälla, sensationslystna människor.

Men om du läser inlägget som stines skrev till mig kl 23 01 så kan du ju inte säga ärligt att du skulle vilja att ditt barn blev behandlat så???!!!!

Jag förstår att det är spännande men hitta på nåt eget,allihop.
    Jag bjuder inte på det.

FRED PÅ JORD; DET ÄR JUL FÖR HEL*ETE

• Ejnie

Kaya,

uppriktigt sakt förstår jag Stinnes helt och hållet - jag tycker hon blir rätt missförstådd hela tråden igenom. Tyvärr börjar jag också sympatisera med tanken på att inte svara på dina inlägg eftersom det inte känns speciellt fruktbart - trots att jag tycker det vore intressant att diskutera med dig eftersom du verkar leva i en annan verklighet än jag gör och har intressanta tankar. Dock är det för tröttsamt eftersom det känns så himla ilsket hela tiden, som att konflikt är intressantare än att förstå andras synvinkel.

Och i förebyggande syfte:
    - jag tycker att man får ha vilka tatueringar man vill, det rör mig inte i ryggen vad andra gör med sina kroppar så länge de gör medvetna beslut och av fri vilja.
    - jag tycker att man inte får kalla varandra vad som helst och att du fått en del oförtjänta fetsmällar, men å andra sidan att du klappat tillbaka ganska friskt också.

F.ö. jag kan inte uttala mig om vare sig din eller hennes kompetens som barnskötare etc och jag skulle inte ifrågasätta den pga vad jag läser på ett forum!

•  Kaya ,fd Marlie

Men jag ÄR inte arg på någon.

Jag undrade återigen bara VARFÖR ,man startar en tråd om .....blablabla,du vet.

Vad ska jag skriva då?
    "Förlåt att jag undrade?"

Jag vet inte vad mer jag ska skriva för att få er att förstå att jag vill lämna disskossionen bakom mig, att jag bett om ursäkt till dom som var på tatueringtråden,
    Jag har försökt men det verkar lönlöst.

Vad vill NI att jag ska skriva?

• Ejnie

Du Kaya,

vi lägger ned den här tråden nu - det är bara du och jag kvar. Om ingen av oss skriver så blir det inget mer

(men jag kan nog inte slita mig från diskussionen om rassarna (trots mitt uttalande) så vi ses nog där... )

•  Kaya ,fd Marlie

Tack det var allt jag ville

(smilgubbe)

Svar på tråden Onödigt och synd att det är så...