• *JiNx*

    Tavla av brudbuketten...

    Hej mina vänner...

    Jag letar efter ett ställe där man kan lämna in brudbuketten och göra en exakt tavla av den. skulle vilja ha lite hjälp..

    Vet någon var jag kan hitta nån som gör detta? eller hur mycket pengar det handlar om?

    Tacksam om nån kan hjälpa mig!!

    Puss på alla

  • Svar på tråden Tavla av brudbuketten...
  • *JiNx*

    förresten buketten skall lämnas in dagen efter senast ( har jag hört)

    tack

  • Arholmabrud

    vilken underbar idé! mycket trevligare än konservering tycker jag! har inte hört om det tidigare så jag kan inte vara till hjälp, men du må tro att jag kommer följa tråden för att få svar på hur/var/hur mycket/när...

  • *JiNx*

    Hej..

    Rama in brudbuketten...
    En vännina till mig i Malmö har gjort det så jag undrar om det finns sånt i Gbg?? Det ser exakt ut som brudbuketten, fast i en tavla!!

    Kramizzzar

  • mli_b

    De priser jag har sett ligger mellan 1500 och 2000:-. Jag tror att många florister gör det, kolla med den florist som gör buketten.

  • ninonica

    På de ställen jag har sett kostar det 3000 att konservera brudbuketten. Hutlöst dyrt tycker jag.

  • Rosenknopp

    Kan kanske tyckas hutlöst dyrt för den som inte vet hur mycket jobb som ligger bakom och dessutom inte vet hur mycket ramar och glas kostar bara i inköp.

    Men det är ju en smaksak...

    Inget hantverk är gratis direkt...

  • Blomster Flickan

    Det ligger mellan 2000-4000:- beroende på vilka och hur många blommor det är i buketten.Det är alltså en konservering av din brudbukett.Och det ligger en del jobb bakom!

  • Dalkulla

    Det finns ett alternativ till...
    Om du själv, eller någon kompis, är duktig på att brodera så kan man alltid brodera en tavla av buketten.
    Om du har ett foto av buketten så finns det flera företag på nätet som kan scanna in din bild och göra ett broderimönster därefter.
    Jag har själv gjort en broderad tavla av min bukett och den blev jättefin!
    Lycka till!

  • Minelle

    Jag gjorde den här till min vän.

    w1.708.comhem.se/%7Eu70813147/text/20030823_ram.html

    Allt material är använt från platsen de gifte sig på och blommorna från hennes bukett.

    Jag är intreserad av att lära mig konservera en bukett, vet någon om det finns någon kurs?

    *lånar din tråd lite, hoppas det inte gör något*

  • *JiNx*

    Skickade mail till blomstemakarna, och fick svar:

    HEJ!
    EN SÅDAN TAVLA DU PRATAR OM GJORDE VI PÅ -80 OCH BÖRJAN PÅ 90-TALET MEN TYVÄRR INTE LÄNGRE. VI VET INTE HELLER NÅGON ANNAN I GÖTEBORGSTRAKTEN SOM GÖR DET NU. OM DU HITTAR NÅGON FÅR DU NOG DOCK VARA BEREDD PÅ ATT DET KOSTAR LITE MER. VI TOG RUNT 4-5000:- FÖR RAM-MONTERING.
    MVH BLOMSTERMAKARNA

Svar på tråden Tavla av brudbuketten...