• Elena

Barn längtan

Är det några fler här som försöker bli med barn här? Eller ni som är med barn eller har barn hur lång tid yog det för er?
    Har försökt i tio månader nu, börjar ge upp.

• Svar på tråden Barn längtan
  • Dea

Min mamma hälsar att barn kommer när de vill, och tio månaders försök är inte alls ovanligt. Ge inte upp!

• Meddelande borttaget
  • ijkå

Elena. Vi försökte i 9 månader innan vi fick vårt första barn. Jag kände samma längtan som du så vi gick privat och sökte hjälp. Läkaren kollade vad han kunde och hittade inga fel. Han sa att nästa steg var en titthålsundersökning, men då måste man aktivt försökt i ett år. Vi fick rådet att återkomma 4 månader senare. Månaden efter löste det sig av sig själv. Barn nr 2 tog 4 månader.

Min barnmoska sa många gånger: Man skaffar inte barn man får dom.

När de väl får ditt barn kommer du att vara tacksam att det inte blev vid något annat tillfälle för då hade du inte fått denna underbara unde som det blev. Försök att tänka så och ta hjälp av ägglossningtester om du har svårt att veta när det är dags.

Lycka till! Håll oss underrättade.

• *mickis*

Med vår dotter tog det ca 10 månader från det att jag slutade med p-pillren. Den här gången tog det ca 1,5 månad efter förlossningen *skrattar*

• abnocto

För mig tog det nästan två långa år innan min första blev till. Det var svåra månader att passera men så fort jag blev gravid var all väntan borta. Skulle precis börja utreda vad som var fel när det hände. Andra barnet blev till samma natt vi bestämde oss så han kom 1 1/2 år efteråt.
    Jag började ta temp och lära mig hur livmodertappen och sekretet skulle kännas när man var mest fertil. Många säger att det är det felet vi ofta gör, försöker för mycket. Man måste slappna av och inte planera allt - då vips händer det oftast!
    Lycka till

• Ejnie

Elena,

om ni har problem, sök läkarhjälp... framförallt om ni börjar bli lite äldre och det inte finns all tid i världen längre...

• Jennie med ie

Elena, jag hoppas det tar sig för er snart.

Upp emot ett år brukar anses som "normalt" att det tar att bli gravid, och ca 80% blir det också. Ca 90% blir gravida efter 2 år. men som all annan snatistik är det svårt att överföra den på den enskilda individen.

Har man försökt i ett år utan att lyckas anses man i de flesta landsting berättigade till en utredning. Man kan även vara det tidigare om man är "äldre" och inte har all tid i världen som Ejnie skriver eller om man har nåt som direkt tyder på svårigheter, t ex mycket oregelbunden mens, anldning att misstänka att spermierna inte är friska och krya osv.

• Rosalie

Jag håller meed resten här.Gå och prata med en läkare.Han/hon kan säkeryt ge er många råd!!

Lycka till!!

• Elena

Vi får inte träffa läkare förens i januari (1år) tidigast, är 25 år så annses inte som så gammal att få hjälp tidigare.

• Cia_R

Min bästa kompis och hennes sambo försökte i 7 år, men de sökte heller inte hjälp. Men nu har de en söt liten tös. Så det kan ta tid, men sök hjälp så går det nog fortare än för dem ivarje fall.
    Lycka till.

• Mirris

Har hört att gulkroppshormon kan påskynda att man blir gravid. Känner ett par som försökte länge, det visade sej att hon hade brist på detta hormon i kroppen. Hon blev sedan gravid snabbt.

Svar på tråden Barn längtan