• Mon 13 Jan 2020 19:51
    24427 visningar
    1 svar
    1
    24427

    Bröllopsfest lokal/lada kring Kristianstad

    Planerar att gifta oss i oktober 2021 och letar efter en mysig lada eller festlokal för ca 60 personer.

    Någon som varit på nått mysigt ställe eller vet nått. Skulle också kunna tänka mig hyra en lada från en bonde och piffa till :)

  • Svar på tråden Bröllopsfest lokal/lada kring Kristianstad
  • Sun 3 May 2020 13:01
    #1

    Vad roligt att ni är i gång och planerar! Jag rör mig också i Kristianstadstrakten och har planerat bröllop till juli 2021 men har forskat runt lite sedan tidigare så delar med mig av de lokaler jag hört om så här långt :)

    - Näsby Gård har jag varit på själv och där är superfint och avskilt - lantligt utan att komma för långt från Kristianstad, men det är MYCKET lokal så det gäller att fylla ut lokalen - är lite stallkänsla med bjälkar i taket och trägolv. Innergården är fin att ha förmingel på :)
    - Lyngby gård ute i Everöd har jag hört mycket bra om - själva festlokalen är mer modern men det finns också en loge som man kan hyra. Har dock inte pratat med någon som faktiskt gjort det. Verkar vara ett väldigt fint ställe och känns nog ganska lagom för 60 personer utifrån vad jag sett på bilder.
    - Tror att det finns möjligheter att boka bröllop på Skepparslövs GK - lite osäker där dock men utsikten är fantastisk - man ser ner över hela Kristianstadsslätten och närmsta granne är Uddarpsskogen.
    - Wanås ska också ha lokaler för bröllop men då kommer man ju en liten bit från Kristianstad - har en nära vän som varit där och rekat tillsammans med personalen men av hennes erfarenheter kan de vara dåliga på att återkoppla så man lär nog få ligga på för att få svar från dem om man vill boka bröllop hos dem.
    - Ovesholms slott har lokaler för uthyrning - fantastiskt fin utsikt över sjön och lantlig känsla över längorna. 

    Där har du de jag kommer på på rak arm - hoppas ni kan hitta något som passar er och lycka till med planeringen!

Svar på tråden Bröllopsfest lokal/lada kring Kristianstad