• Mon 13 Jan 2020 11:28
    22199 visningar
    2 svar
    2
    22199

    Festlada med boende nära

    Hej! 
    Jag och min sambo planerar bröllop sommar 2021, vi vill ha en lokal utanför GBG med kanske 5 mils radie. Drömmen är en stor lada, helst nära vatten där man kan ta med egen alkohol och beställa catering. Vi räknar med ca 120 gäster då en del är långväga vore de smidigt om det fanns boende i närheten. Vi har tänkt en budget på 150 000. Vi kommer köra buffé och åka till Tyskland för att komma ner i kostnader,. Vi vill lägga krut på festen, vill ha det avslappnat och lantligt. 
    Hoppas någon har lite tips!Skrattande

  • Svar på tråden Festlada med boende nära
  • Mon 2 Mar 2020 15:36
    #1
    Hej!

    Vi har gjort om vår lada/magasin till en unik festlokal, perfekt för bröllop. Lokalen ligger på vackra Eskekärr Säteri, Tostared, Marks kommun.

    https://www.eskekarr.com/cafe-magasinet

    Precis brevid natursköna Lygnern. Med utsikt över sjön från lokalen. Vi har bevarat den genuina känslan av en gammal lada/magasin. Med grovt byggda träbänkar & bord, från ekträd som finns på gården. Samt gamla antika jordbruksredskap som vi har tagit rätt på & dekorerat lokalen med.

    Lokalen ligger ca 45 minuter från Göteborg. 
  • Thu 16 Apr 2020 08:09
    #2

    Hej! För några år sedan sammanställde jag en lista på lokaler i Bohuslän och Norra Halland (en del i Göteborgstrakten också) inför min systers bröllop. Hon hade ca 80 gäster, så mina efterforskningar fokuserade på ett medelstort antal gäster. Jag hittade några lokaler med plats för både fler och färre gäster, vissa finare än andra, vissa mer lantliga ställen än andra (mestadels båthus, lador, loger, magasin och bygdegårdar, men även mer moderna anläggningar). Vissa tillät självcatering, andra krävde att man bokade catering via dem. 


    www.brollopstorget.se/forum/thread/4440914-tips-pa-lokaler-bathusladaloge-i-bohuslan-och-norra-halland

    Hoppas att du hittar något i tråden.


     


    Eskekärrs säteri: Skriv gärna in ditt ställe i min tråd också. Jag vet inte hur många som läser den, men om någon ramlar över den i jakten på sin drömlokal är det ju bra om fler fyller på med tips.

Svar på tråden Festlada med boende nära