• Fri 4 Oct 2019 10:01
    7525 visningar
    2 svar
    2
    7525

    Tips på lokal/ställe för bröllop i hela Sverige?? - Blir tokig snart :D

    Hej alla,

    Min första tråd här. Har planerat att gifta oss i en evighet känns det som, men aldrig lyckats hitta rätt ställe att ha bröllopet på. Vi höll på att landa på Bogesunds slott i Vaxholm, men nu när jag fick offerten kändes det inte prisvärt helt enkelt.

    Vi kommer att vara runt 60 pers, och är flexibla med datum från mars-juni 2020. Det ska helst vara över en helg (middag fredag, bröllop lördag, frukost söndag), och gästerna ska kunna sova antingen på stället eller helt i närheten. Gästerna kommer lite varstans i från både från Sverige och Norge så geografi spelar egentligen ingen roll. Vill ha ett avslappnat, mysigt ställe - gärna med lite historiska anor. Eleganta herrgårdar osv. är inget för mig, vill gärna ha det lite ruffigt och rustikt, med möjlighet till att pynta upp det med massa ljus och blommor (men givetvis fräscha rum etc vid övernattningen).
    Är det någon som har tips? Nu känns det helt seriöst som att jag har sonderat HELA SVERIGE (och Norge, och Polen...).

    :)

  • Svar på tråden Tips på lokal/ställe för bröllop i hela Sverige?? - Blir tokig snart :D
  • Thu 24 Oct 2019 13:02
    #1

    Hej, vi har precis varit på bröllop på restaurang Långa raden i Velamsund. Stället ligger precis vid vattnet, superfin lokal och god mat. Jag vet inte om det har möjlighet för övernattning.

  • Sun 27 Oct 2019 16:45
    #2

    Vi var nära att boka Vann spa. Titta on det överensstämmer med budgeten. Finns många fina ställen för borgerlig vigsel på området samt fina kyrkor i närheten. Bemötandet var super också! Mycket möjlighet till individanpassningar

Svar på tråden Tips på lokal/ställe för bröllop i hela Sverige?? - Blir tokig snart :D