• Tue 6 Aug 2019 09:28
    54217 visningar
    1 svar
    1
    54217

    Ta med sonen istället för frun

    Vi har ett dilemma med några av våra inbjudna gäster. Vi har bjudit ett par till bröllopet. Kvinnan kan inte komma, då hon är uppbokad på annat sedan länge. Då har de istället tyckt att mannen kan komma och ta med sig sonen (ca 14 år) istället.
    Vi har bjudit in till bröllop utan barn. Formulering: På festen ser vi gärna att vi får spendera tid med bara er vuxna och att eventuella barn roas på annat håll! (Spädbarn är såklart välkomna, liksom myndiga som fortfarande har barnasinnet kvar!)
    Vi tycker det känns fel att sonen ska kunna komma istället för sin mamma. Vi har träffat honom några gånger, men känner honom inte. Dels känns det fel att ta med någon som inte är bjuden (undantag för oss okänd respektive) och dels är han ju faktiskt ett barn, vilka ju inte skulle följa med enligt vår inbjudan. Jag tvivlar också på om han faktiskt själv vill följa med och kommer ha roligt, eller bara kommer sitta i ett hörn och tjura med mobilen.
    Någon som har en bra idé om hur man snällt talar om för dem att det inte är okej att ta med sig sonen istället för frun.
  • Svar på tråden Ta med sonen istället för frun
  • Anonym (Anony­m)
    Thu 8 Aug 2019 18:06
    #1

    Jag hade sagt något i stil med att "vi har tyvärr satt en gräns för barn vid 18, då vi anser att man i stället är vuxen då". Som du säger kommer han förmodligen ändå inte att tycka att det är jätteroligt att vara med, om alla andra är vuxna.


    Jag har själv ett "åldersproblem", min m2b har en kusin som är 4 och vi har sagt att gränsen är 13 då vi anser att man är tonåring och inte ett barn. Men samtidigt bjuder vi alla andra kusiner! Så jag har också ett litet dilemma med om man ska göra ett undantag bara för att kusinen är släkt eller inte. Haha, har du tips till mig?

Svar på tråden Ta med sonen istället för frun