• Mon 5 Aug 2019 21:14
    10041 visningar
    4 svar
    4
    10041

    Festlokal i centrala Lund?

    Hej! Är det nån som har något tips på festlokal i centrala Lund där man själv får bestämma maten? Jag har redan kollat AF Borgen och Hypoteksvåningen. Vet att Logen finns men hade gärna velat hitta något mer centralt och alla fina lokaler inne i stan verka vara bundna till en specifik restaurang och deras meny och det är inte alls den typen av mat vi vill servera. Funderar även på att hyra ett tält och sätta upp i Stadsparken men vet inte om det blir så bra.

  • Svar på tråden Festlokal i centrala Lund?
  • Tue 6 Aug 2019 00:07
    #1

    Det beror lite på vad du är ute efter. Det finns Utsikten som är Helsingkronas penthouse, vid LTH, men jag tror inte man får in väldigt många sittande där. Villa Sunna finns också, men det är som det låter en villa, jag tror inte heller man kan sitta så jättemånga där, kanske 60. Teknologkårens Lophtet finns, men den kan man inte hyra så långt i förväg. Hemvärnsgården har jag för mig är lite större, men ganska så sliten. Sedan finns det en del bostadsrättsföreningar som har föreningslokaler, men de är generellt inte så fina. 

  • Tue 6 Aug 2019 00:12
    #2

    Och Estniska huset är jättecentralt, men jag har aldrig varit där, det används dock som festlokal.

  • Tue 6 Aug 2019 18:31
    #3

    Tack för svar! Ja, Estniska huset finns också på min lista, men vet inte om man får grilla där (vi vill helst servera grillade skaldjur mm). Pratade med Lilla caféet idag och de hyr ut, men max 50 pers i lokalen och man får bara spela musik fram till kl 22 pga sura grannar. Lophtet är ju ett alternativ, hur långt innan tar de bokningar?

  • Thu 8 Aug 2019 15:50
    #4

    Jag förstår att ni vill ha grillade skaldjur, så gott!

    Tyvärr tror jag att Lophtet kör på bokningar tidigast 3 månader innan, men det kanske går att prata med dem om det är en off säsong för studenter som bokningen gäller.

Svar på tråden Festlokal i centrala Lund?