• essetjossan

    Döttrarna roll vid vigseln

    Hej! Jag har börjat titta lite och planera ett framtida bröllop som förhoppningsvis blir av om två år. Jag har en fråga om mina två döttrar som då kommer vara 14 och 11 år. De är för stora för att vara brudnäbbar, men jag vill gärna att de får en central roll under vigseln. Jag ska ha två nära vänner som brudtärnor, ska döttrarna också vara brudtärnor? I så fall hur blir det med brudgummens bestman? Ska han ha lika många som mina brudtärnor? Han har inga som är i samma ålder som barnen. Eller finns det andra roller som döttrarna kan få under vigseln.

    När det gäller kläder till barnen, ska de ha samma/liknande kläder som brudtärnorna?

  • Svar på tråden Döttrarna roll vid vigseln
  • Juni 2012

    Tärnor tänker jag mig som vuxna personer, inte barn/tonåringar. Det ska väl vara vänninor/systrar/jämnåriga kusiner som man har som tärnor, de tjejer som man har växt upp med/umgåtts med.

  • Anonym (Anonym)

    Jag anser att de kan vara brudtärnor, varför skulle de inte kunna vara det? Det är din dag och dina döttrar är viktiga för dig, du väljer vem som står bredvid dig uppe vid altaret. Det är i alla fall min personliga åsikt :) Man måste absolut inte ha lika många brudtärnor som marskalker, det finns inga måsten eller rätt och fel när det gäller sådant, tycker jag. Om de ska ha samma/liknande kläder som dina andra tärnor är väl helt enkelt en smaksak. De kanske kan ha samma modell men annan färg eller annan modell men samma färg, om du vill att de ska sticka ut, annars är det väl passande att de har samma/liknande som dina andra tärnor.

Svar på tråden Döttrarna roll vid vigseln