• Tue 21 May 2019 10:52
    10904 visningar
    1 svar
    1
    10904

    Rådgivning av logistik

    Hej!

    Jag står i ett dilemma inför bröllopet. Vi är i planeringsfasen och jag har hittat min drömlokal och min drömkyrka.

    Kyrkan har varit en gemensam dröm sedan länge, och nu har vi haft svårt att hitta en lokal i nära anslutning.

    Detta har slutat med att vi funderar på en lokal 50 minuter ifrån kyrkan. Tanken är att hyra in en buss som tar oss alla från kyrkan till lokalen och sedan hämtar oss sen på natten också. Känns inte optimalt, samtidigt som att vi inte vill ha någon annan lokal eller kyrka.

    Vad skulle ni säga är det ett märkligt upplägg eller kan det accepteras av gästerna?

    (Ska även tillägga att många av gästerna har redan fått resa med bil i 1,5h för att komma till kyrkan, vi bor i olika städer).

    Ge mig råd om detta är ni snälla, låter det hel galet? Eller kan det funka? (Tänker mest ur ett gäst-perspektiv).

  • Svar på tråden Rådgivning av logistik
  • Tue 21 May 2019 13:09
    #1

    Så länge ni står för kostnaden för bussen tror jag nog det kan accepteras... Jag var gäst på ett bröllop som hade liknade upplägg, kommer inte ihåg hur lång bussresan var men då tyckte iaf jag att det funkade... Det var några år sedan (kanske ca 10 år) och då hade hela min släkt åkt från Sverige till Italien för bröllopet så vad är 1,5h i bil mot för det xD


    Det är väll också beroende på vad ni har för bröllop? Gäster är ju mer benägna att tycka det är okej med restider osv om man får god mat, alkohol och en upplevelse ^^


    Sen är det ju er dag så tänk bara på vad ni vill, det låter lite tråkigt att spendera 50 min av en så rolig dag i bilen eller bussen, men som sagt om det är den kyrkan ni vill ha och den lokalen så ska ni följa det tycker jag :)

Svar på tråden Rådgivning av logistik