• Skagiftamig

    Brölloppsklänning för kort kvinna?

    Hej!

    Jag är 158cm lång. Petite, små bröst, drar strl 32 har jag märkt nu.. Innan 36 men blivit mindre efter en graviditet..

    Finms det långa klänningar som passar liten människa? Jag äger ingen långklänning för jag tycler jag ser så.. Kort ut????

  • Svar på tråden Brölloppsklänning för kort kvinna?
  • Tilding

    Hej! Hur kommer det sig att du tycker du ser kort ut? Vad har du provat för klänningar som är långa innan?


    Jag är 165 så lite längre men jag försökte också vara medveten och längd och proportion eftersom jag har lite större storlekar. Det är inget fel på att inte gilla hur man ser ut i långklänningar bara, i så fall finns det ju massa kortare brudklänningar nu :). Man brukar ju säga att om du har en klänning som inte har så mycket volym i kjolen så ser man längre ut. Alltså en ganska rak "column" tror jag stilen heter på engelska. Du kan ju också tänka på att ha mer vertikala linjer snarare än horisontala.

  • Skagiftamig
    Tilding skrev 2019-03-13 20:14:32 följande:

    Hej! Hur kommer det sig att du tycker du ser kort ut? Vad har du provat för klänningar som är långa innan?

    Jag är 165 så lite längre men jag försökte också vara medveten och längd och proportion eftersom jag har lite större storlekar. Det är inget fel på att inte gilla hur man ser ut i långklänningar bara, i så fall finns det ju massa kortare brudklänningar nu :). Man brukar ju säga att om du har en klänning som inte har så mycket volym i kjolen så ser man längre ut. Alltså en ganska rak "column" tror jag stilen heter på engelska. Du kan ju också tänka på att ha mer vertikala linjer snarare än horisontala.


    Är nog kanske för innan graviditet oxh amning så hade jag stora bröst, så när jag ptovade långa klänningar så blev dom som tält om brösten skulle få plats, så blev som en fyrkant???? nu har brösten försvunnit och heöt ärligt vet jag inte vad jag passar i längre..
Svar på tråden Brölloppsklänning för kort kvinna?