• Anonym (Dryg och tråkig­)
    Äldre 11 Nov 11:17
    7052 visningar
    1 svar
    1
    7052

    Ångest och problem med bröllop

    När jag friade till min sambo, så var (och är det) för att jag vill vara med henne. Det här med bröllop i sig har aldrig varit något jag har funderat över tidigare i livet. Vi har bestämt oss för tema och ungefär när men problemet är att jag inte kan se någon glädje i det.

    Min sambo vill prata planering, ekonomi, gästlista mm och jag har ingen entusiasm, för jag ser bara problem. Kostnader. Ångest. Läser på nätet om kvinnors drömmar om planeringen i sig.

    Jag fattar inte.

    Min sambo blir då sur och ledsen, vilket ger mig dåligt samvete. Ska jag ljuga och låtsas? För något som är så viktigt för henne?

    Jag har förstått att många kvinnor drömmer om bröllopet hela livet och har planerat det sedan de var små men jag som inte har gjort det då, måste jag dela och leva upp till hypen?

    Jag gifter mig med henne för det är henne jag vill dela livet med, inte bröllopet.

  • Svar på tråden Ångest och problem med bröllop
  • Äldre 19 Nov 22:46
    #1

    Vilken typ av bröllop ska ni ha? Hur många gäster/inga gäster alls? Kyrkligt/borgligt? 


    Kanske kan ni skjuta upp bröllopet något år och spara ihop pengar om du tycker att det blir för dyrt. Eller så har ni bara ett billigare bröllop? Jag tror att vårt gick på ca 7000 kr, det var den budget vi kände att vi klarade. Då hade vi ca 15 gäster, vi köpte guldringar, jag hade vit klänning, m.m.

    Ni lär ju prata igenom det här, det blir inte kul för någon med ett bröllop där ena parten är sur/missnöjd med hela arrangemanget, oavsett om man hade velat ha det billigare eller mer påkostat, fler eller färre gäster, m.m. 


    Vad, mer exakt, är det som ger dig ångest? Psykiska problem kan ju utlösas av så otroligt mycket, så specificera gärna så blir det lättare att hjälpa dig. 

Svar på tråden Ångest och problem med bröllop