• Äldre 12 Jan 19:24
    2913 visningar
    1 svar
    1
    2913

    HJÄLP!

    Hej! Min sambos pappa är obotligt sjuk och har inte så långt kvar i livet :?( Vi vill gärna hinna gifta oss när han finns i livet och kan närvara. Vi kommer inte ha råd att fixa det drömbröllop som vi först tänkt oss utan nu tänker vi mer något enklare bara för att han ska hinna vara med. Så, snälla - bombardera mig med tips! Vi vill ju gärna att det ska va vackert och fin miljö osv och vi har funderat på om man kan be gästerna stå för sitt eget kuvert istället för presenter? Kan man göra så? Tacksam för alla tips! <3

  • Svar på tråden HJÄLP!
  • Äldre 12 Jan 19:43
    #1

    Hej! Vad sorgligt, förstår verkligen att ni vill hinna gifta er! Tyvärr har jag väl inte så mycket förslag till själva vigseln, var bor ni och vad har ni för budget? Blir lite enklare att veta sådant.

    Apropå att gästerna betalar sina kuvert istället för presenter vet jag flera som gjort, så det är inga problem så länge ni inte kräver att dom ska lägga flera tusen i kuvertavgift.
    Själva ska vi be om bidrag till smekmånaden (men pengarna kommer mest gå till att betala bröllopsfesten ändå, vi ska "bara" på en weekend till Prag som smekmånad), där alla får lägga en valfri summa. Då lägger man utefter vad man känner att man har råd med. Det är ju också ett alternativ.

    Lycka till!

Svar på tråden HJÄLP!