• Äldre 19 Sep 11:23
    3947 visningar
    1 svar
    1
    3947

    Hittat ring m rosa diamanter, värde? bra köp?

    Jag funderar på att köpa en ring, det är en diamantring i vitt guld, 18 k. det är totalt 37 rosa och klara diamanter 0,33 ct. Kvalitet: WSI ca vikt 3,9 gr (se bildbilagan)

    Jag undrar vad ni tycker/tror är ett "bra/OK" pris för ringen, dvs ett pris som är tillräckligt lågt för att inte förlora alldeles för mycket på andrahandsvärdet. Jag har inte planerat att sälja den, men undrar ifall det är rimligt pris eller om det är överpris. Jag har nämligen inte så mycket kunskap om rosa diamanter, vad jag har sett så verkar de inte vara så vanliga hos "ordinarie" butiker och juvelerare. Jag undrar också hur populära rosa diamanter är, ligger de mycket högre i värde än klara diamanter?
    Jag ser att den kostar mer än andra liknande ringar utan rosa diamanter så jag antar att det är därför, men innan jag lägger ut en summa som för mig är mycket pengar så skulle det vara skönt att veta att det inte är överpris.
  • Svar på tråden Hittat ring m rosa diamanter, värde? bra köp?
  • Äldre 19 Sep 20:42
    #1

    Om du gillar rosa , varför inte testa morganite, billigare än diamanter men väldigt glimmande vackra, står även för jämlik kärlek??????

Svar på tråden Hittat ring m rosa diamanter, värde? bra köp?