• Äldre 7 Sep 11:42
    6359 visningar
    3 svar
    3
    6359

    Tips på vigselförrättare,Skåne, som talar bra engelska

    Någon som har tips på en vigselförrättare i Skåne trakten som talar bra engelska? 
    Min fästman är amerikan och vi vill därför ha vigseln delvis på engelska så hans sida av släkt och vänner hänger med. Vi gifter oss i Helsingborg Juli 2018.

  • Svar på tråden Tips på vigselförrättare,Skåne, som talar bra engelska
  • Äldre 12 Sep 10:05
    #1

    Hej! Såg detta av ren tillfällighet men min pappa kan nog, han är pastor, bor i skåne och talar engelska utan några som helst problem. Du kan kontakta honom på Peringe@dreems.org och höra om han har tid.


    Jag säger till honom att jag har skrivit detta så han vet. ifall du vill skriva :)


    /Frida

  • Äldre 28 Sep 10:50
    #2
    +1

    I Ängelholm har vi vigselförrättare som förrättar vigslar på engelska. Lite reskostnader tillkommer och bor man inte i kommunen vill kommunen ha en avgift om 1000 kr. Kolla på Ängelholms kommuns hemsida och sök vigselförrättare.

  • Äldre 31 Oct 10:56
    #3

    @frida 
    Jag var nog inte så tydlig i min text ser jag, vi kommer gifta oss borgligt så en pastor blir inte rätt för oss. Men tack för tipset!!

    @cornelis 
    Tack! Precis vad jag letade efter, ett ansikte och lite information om vigselförrättarna. Jag ska ta kontakt med några av dem direkt och se vem vi klickar med!

Svar på tråden Tips på vigselförrättare,Skåne, som talar bra engelska