• Sandrina

    Var fålla brudklänning i Stockholm

    Hej!

    Har ni tips på en bra sömmerska eller skräddare som kan hjälpa mig med att fålla min vackra brudklänning i spets? Jag bor i Stockholm. Vad är ett normalt pris för att fålla den?

  • Svar på tråden Var fålla brudklänning i Stockholm
  • KBBride

    Har förstått att det inte är allt för många som jobbar med just brudklänningar pga det är mer avancerad sömmnad. Jag fick tips av butiken jag köpte min klänning att kolla med Ebba Montgomery. Så ett tips är att fråga några olika brudbutiker vilka skräddare/Sömmerskor de jobbar med.

    Lycka till!

  • MLY

    Hej! Vill höja ett varningens finger för att gå på brudbutikens rekommendation. Lilly i Stockholm skickade mig till "Silkestråden" tror jag den hette, och det var en mardröm. Skräddarens fru hjälpte mig på med klänningen och föreslog att jag skulle prova utan bh. Bra tänkte jag, då kan ju klänningen verkligen anpassas till min kropp. Skräddaren nålade sedan upp nedtill och på axelbanden. Jag tyckte att det inte såg så bra ut och frågade om han kunde ta in spetsen så att den passade min armhåla mer. Not possible, fick jag höra då. Det kunde inte bli bättre, enligt skräddaren. Frun frågade om jag kände mig "empty" över bysten (!) och sa att jag kommer ju ändå ha så bra hållning på bröllopsdagen att det kommer se bra ut. 2000 skulle han ha för detta arbete. Jag såg också ett cigarettpaket och tändare ligga framme och kunde inte låta bli att undra om han röker medan han syr. Detta har jag dock inga bevis för, men den övervägande känslan var olust. När jag sade att jag behövde fundera några dagar blev han arg och muttrade "this is not a store!" medan han slet ut nålarna. Jag gick då till Stockholm skrädderi och fick hjälp av Linda. Hon gjorde allt jag ville och lite till för 1700 - jättefint!

  • Sandrina

    Tack söta ni för era input och idéer!

    Vad tråkigt MLY att din erfarenhet med Silkestråden inte var bra, bra att det ändå löste sig för dig! Jag ska undvika Silkestråden, tack för den varningen.

Svar på tråden Var fålla brudklänning i Stockholm