• NLQ
    Äldre 19 Aug 14:39
    33419 visningar
    6 svar
    6
    33419

    Fin lokal nära Göteborg egen mat och dryck

    Bröllop 2018

    Någon som vet en lokal i Göteborg eller utanför Göteborg där egen mat och dryck tillåts? Jag har sökt som en galning, men det är jättesvårt att hitta!

    Ps har kollat berg 221 och Stora Holm säteri som dock inte föll i smaken.

    Tar tacksamt emot alla förslag!

  • Svar på tråden Fin lokal nära Göteborg egen mat och dryck
  • Äldre 19 Aug 16:32
    #1

    Jag hakar på din tråd eftersom jag är på jakt efter desamma. Väldigt svårt att hitta.

  • Äldre 20 Aug 14:39
    #2
    +1
    NLQ skrev 2017-08-19 14:39:49 följande:

    Bröllop 2018

    Någon som vet en lokal i Göteborg eller utanför Göteborg där egen mat och dryck tillåts? Jag har sökt som en galning, men det är jättesvårt att hitta!

    Ps har kollat berg 221 och Stora Holm säteri som dock inte föll i smaken.

    Tar tacksamt emot alla förslag!


    Hur stor? Är ju viss skillnad på om ni behöver en lokal för 30 eller 150 pers.
    Någon särskild stil? Vill man ha bygdegård el. liknande finns det mer att välja på, men de kanske inte är den stil man söker. Vissa har gränser på hur länge man festen får pågå, och en del har inte kök utan "egen mat" betyder att man får ha catering eller ha med färdiglagad mat.

    Några jag kan komma på är:

    Sockerbruket: sockerbruketarena.se/index.html
    Pernmyrs utanför Kungälv: www.pernmyrsevent.se/bilderbrollop.html
    La Cuvée: www.lacuvee.se/festlokal/bilder.4.725330be11efa4b0a3f80008871.html
    Lilla Götafors (går att ta med eget): www.lillagotafors.se/hyr-lilla-gotafors/
    Råda Hembygdsgård: www.hembygd.se/rada/uthyrning-av-hembygdsgarden/
    Lagerhuset i trädgårdsföreningen: tradgardsforeningen.se/wps/portal/enhetssida/tradgardsforeningen/uthyrning/lagerhuset/
    Folket Hus Fräntorp. Kåsjögården, Lundby Hembygdsgård,...
  • Äldre 21 Aug 07:09
    #3

    Skräddarön utanför Kungälv tycker jag är mysigt, skraddaron.se/

    Vi funderar annars på Västerlanda bygdegård, men det kanske är för långt bort, www.bygdegardarna.se/vasterlanda/

  • Äldre 2 Jan 20:47
    #4

    Finns folkets hus eller vad den heter i Gamlestan eller kolla Gbgs lokaler. Finns även en som ligger mellan Säve o Partille men minns inte vad den heter

  • Anonym (Mimmi­)
    Äldre 4 Mar 18:35
    #5

    Kolla in teaterhuset i Mölndal.

    Fin och prisvärd lokal med många fördelar. Hade själv fest där i helgen och är så nöjd!

    Www.teaterhuset.nu

  • Äldre 28 May 16:23
    #6

    Hej!


    Hoppas det är okej att jag svarar här trots att jag representerar ett företag. Jag administrerar Kompani 415 i Kviberg, hamnade här när jag försökte hitta om vi dök upp som alternativ för just detta i googlesökningar (det gjorde vi inte!) och tänkte att jag skulle skriva ett svar. Vi har lokaler där egen mat och dryck är helt ok så länge det är ett slutet sällskap. Vår stora lokal rymmer 150 personer, den mindre ca 40 personer.


    Det finns bilder på lokalerna och information om hur man hyr på www.kompani415.se 


    Vänliga hälsningar
    Karin

Svar på tråden Fin lokal nära Göteborg egen mat och dryck