• Äldre 7 Aug 13:40
    4899 visningar
    6 svar
    6
    4899

    Vigsel vid lunch

    Jag och min blivande har tänkt att ha ett lunchbröllop.
    Dvs vigseln är borgerlig runt kl 12 på restaurangen där vi även tänkt ha vigseln.
    Sedan tänkte vi bjuda den närmaste familjen på bröllopslunch.

    Vi tänker att vi parallellt med detta kommer att skicka ut inbjudningar till inflyttningsfest till våra vänner och bekanta, och då överraska dem med en bröllopsfest istället på kvällen efter vigseln.

    Hur låter detta?

  • Svar på tråden Vigsel vid lunch
  • Äldre 8 Aug 08:29
    #1

    Jag tycker det låter om en bra idé om ni vill ha själva vigselakten lite mindre och bara för familjen, fast ändå fira med era vänner.
    Vi kommer göra något liknande med själva vigseln, tror vi. Fast vi är osäkra på om vi kommer ha någon fest överhuvudtaget, fast nu börjar jag bli lite osäker. Jag har ju vissa kompisar som jag verkligen vill ha med mig.
    Hur har era tankar gått kring bara familjen vid vigseln och sen överraska kompisarna med fest?

  • Äldre 8 Aug 08:45
    #2
    Vi vill inte ha en hel massa folk vid vigseln då ingen av oss vill stå så himla mycket i centrum. Så vi har tänkt föräldrar, syskon och mor/farföräldrar att delta vid vigseln. 
    Vigseln tänker vi oss ha i rådhuset alt på den restaurang som vi tänker oss för lunchen. 
    Sedan att vi har skickat ut inbjudningar till inflyttningsfest (Alt sensommarfest) till våra närmsta vänner, och när de kommer på eftermiddagen så blir de överraskade av att det är en bröllopsfest. För jag vill väldigt gärna fira detta med mina kompisar.
    Tänker att man kan bjuda på smörgåstårta framåt kvällen, och sedan hoppas jag att tex svärmor kan tänka sig att ta med barnen hem till sig senare under kvällen :)
    Sedan hade vi gärna under söndagen åkt iväg på något SPA-hotell till måndagen, men vet ännu inte om det är så många som erbjuder övernattning med middag från söndag till måndag.
    Hur går era tankar?
  • Äldre 9 Aug 08:42
    #3

    Precis som ni så vi ingen av oss stå direkt i centrum. Vi kommer med största sannolikhet ha en borgerlig vigsel, men vi har inte bestämt plats än. Helst av allt skulle vi vilja åka iväg någonstans bara jag och maken och gifta oss. Men vi står våra familjer väldigt nära och jag är inte säker på att de skulle "förlåta oss" om vi gjorde detta utan oss. Ja de skulle ju givetvis förlåta oss, men jag tror de skulle bli lite sårade. Det är ingen som vet någonting ännu eftersom vi inte bestämt oss. Och vi velar om vi bara ska överraska familjen med vigseln eller berätta för dem innan. Vi kommer inte att åka iväg på någon längre resa direkt efter utan vill också ta en natt på spa eller något för att sedan göra någon resa.
    Har ni berättat för er familj? Vet de om att ni ska gifta er när de kommer till restaurangen?

  • Äldre 9 Aug 10:30
    #4

    Nu har vi ändrat oss igen :) Vi var och besökte stället igår där vi tänkte att vi skulle ha lunchen, och bestämde oss för att där ska vi stanna kvar efter lunchen.
    Där finns en spa och relax avdelning som vi kan utnyttja så där kommer vi att boka en svit med tillhörande middag på kvällen.
    Vi kommer att berätta för de som vi önskar ha närvarande på vigseln samt lunchen att vi ska gifta oss, men då vi har en hel del familj på andra platser i sverige så blir det ev inte att de tar sig till oss för endast ett par timmar. Men då har de iaf blivit inbjudna :)
    Igår bestämde vi att vi kommer ha en fest för våra vänner längre fram. Just nu vill vi bara gifta oss och slippa så mycket planering...
    Tycker det blir mycket iaf ;)

  • Äldre 1 Sep 11:11
    #5

    Har ni bestämt något datum för vigseln?
    Själva bestämde vi oss i dagarna att ha vigseln hemma hos oss i vårat uterum, göra i ordning det till en romantisk "oas" och bara överraska familjen. Vi bjuder hem dom på mat och så visar det sig att vi ska gifta oss Drömmer problemet är att vi bor på ett litet ställe så jag hoppas ingen vi känner ser oss när vi träffar vigselförrättaren nästa fredag.

  • Äldre 8 Sep 14:00
    #6
    +1

    Ja vi kommer att gifta oss den 30 september. Sedan blir det lunch med 24 gäster på ett hotell bredvid det lilla rådhuset.
    Jag har många syskon med respektive...
    Sedan åker som sagt gästerna hem och vi kommer stanna kvar.
    Vi känner oss supernöjda med upplägget. Nu håller vi på och filar på hur och vad vi vill att vigselförrättaren ska säga.
    Vi har också fått tag i en bekant som ska sjunga två låtar :)

Svar på tråden Vigsel vid lunch