• Äldre 7 Jun 14:44
    12760 visningar
    1 svar
    1
    12760

    Hitta tillbaka efter paus/separation

    Hej!

    Jag och mitt nuvarande ex har efter 4,5 år gjort slut och separerat. Vi hade över lag ett fantastiskt förhållande men av någon anledning så har ändå jag tvekat på vår relation 2 gånger de senaste 2,5 året, vilket jag också talat om för honom. Andra gången förändrades något för honom och han kände att han behövde få bo och leva själv, något han inte har gjort då han blev tillsammans med mig som 19 åring och flyttade hemifrån direkt ihop med mig efter ett halvår tillsammans.

    Dock tyckte han inte att det fanns en anledning att sätta oss som singlar på facebook och har redigerat sin status så att när jag går in på hans facebook så står vi fortfarande i relation, men det är bara jag som kan se det. Han säger att det alltid finns en chans att det kan bli vi och att han inte stänger denna dörren. Men just nu behöver han tid för sig själv och det kan ta allt från en vecka upp till ett halvår... han säger att han inte heller vill att jag ska vänta och vara ledsen, för det är det sista han vill gör mig. 

    Jag insåg ju så fort jag förlorade honom att han är den enda jag vill leva med och det blir inte lättare för varje dag som går. Nu har det snart gått 6 veckor efter uppbrottet och jag var där för några dagar sedan och hämtade mina sista grejer vilket resulterade i att jag sov över och jag kände hur mycket han verkligen älskar mig! Därför har jag svårt att gå vidare när det är såhär och jag känner som jag gör. 

    Han vill inte ha någon som helst kontakt för att vi verkligen ska få känna av på vars ett håll, vilket är sunt eftersom jag har tvivlat och nu tvivlar han.

    Hur tycker ni jag ska tänka? Hur länge ska man "vänta" passivt innan man själv stänger dörren helt? 

  • Svar på tråden Hitta tillbaka efter paus/separation
  • Äldre 6 Jul 22:13
    #1

    Jag var lite i samma sits med mitt ex. Han bad om att få ta en paus, vårt förhållande hade varit lite upp och ner det senaste halvåret. Jag åkte hem till min stad (vi bodde tillsammans i Sthlm i hans lgh), och vi bestämde att inte höras på 2 veckor. Det slutade med att han kom fram till att han ville ge oss en ny chans medan jag insåg att jag mådde bättre utan honom. Mitt tips är alltså att verkligen fundera du också under denna tid som ni är ifrån varandra. Givetvis känns det oftas superbra när man är med personen, men efter några dagar på egen hand kände i alla fall jag mig helt okej och var redo att gå vidare. Så kanske inte blir fallet för dig, men oavsett viktigt att du också verkligen känner efter.

Svar på tråden Hitta tillbaka efter paus/separation