• Äldre 1 Jun 12:45
    3622 visningar
    1 svar
    1
    3622

    Serveringshjälp

    Precis som rubriken lyder.

    Söker "serveringshjälp" till vårat bröllop den 16 september, strax utanför Södertälje.
    Vi kommer ha kall buffé så ingen mat behöver serveras vid borden.

    Det handlar mer om att fixa lite med förberedelserna innan gästerna anländer. Servera bubbel o plocka fram snittar.
    Plocka fram/bort maten, duka av från borden och se till att det plockas fram för "tårtbuffe". 

    Ev stanna för att fixa med vickningen.

    Var hittar man dessa änglar? ;)
    Behöver ju inte vara proffs menar jag, allt detta fix klarar ju vem som helst bara man vet vad man ska göra =)

    Självklart betalar vi!! Det är inte gratis vi letar efter, mer kanske att inte behöva betala en förmögenhet. 

  • Svar på tråden Serveringshjälp
  • Äldre 5 Jun 02:54
    #1

    Kolla med vänner och kollegor om de känner någon. När jag var yngre hade jag lätt tagit ett sådant gig.Sprid ryktet så hittar du säkert någon. Jag hade jätteångest över detta när vi gifte oss för tre år sedan och det kändes som den svåraste uppgiften att lösa, men min svärmor hade en väninna vars son och dotter som var i 20-årsåldern skötte detta. Precis som du beskriver fyllde på buffén, dukade av från borden, skötte diskmaskin o dyl. Dukningen av borden gjorde vi själva dagen innan, men de fick ju duka av efter alla ätit. Vi var 50 pers och de var två, skulle nog rekommendera tre pers för det antal gäster, för de hade att göra. Min svärmor skötte betalningen så jag har ingen aning om vad de fick betalt.

Svar på tråden Serveringshjälp