• Äldre 26 May 07:55
    12939 visningar
    2 svar
    2
    12939

    Skriva vem som är värd på inbjudan?

    Hur ska vi formulera inbjudan? När jag googlar runt står det att man ska nämna vem som är värd för bröllopet, dvs vem som betalar. Min pappa har varit så generös att han erbjudit sig att betala bröllopet - hur formulerar man sig? Ska man fortfarande ha med det eller är det omodernt? Hur kan man isf formulera sig utan  att det låter gammeldags eller väldigt formellt? Dessutom är mina föräldrar skilda sen länge, och pappa är omgift - vad skriver man?!

  • Svar på tråden Skriva vem som är värd på inbjudan?
  • Äldre 26 May 20:06
    #1

    Vem ska man meddela till att man kommer? Det är väl den personen man ska skriva på sin inbjudan. "Vänligen meddela till xx om du kommer senast x datum. " Sen kan man skriva in att dem ska meddela special kost också men det får man väl hoppas att gästerna förstår själva att dem måste. 

  • Äldre 29 May 13:54
    #2
    +1
    Student13 skrev 2017-05-26 20:06:52 följande:

    Vem ska man meddela till att man kommer? Det är väl den personen man ska skriva på sin inbjudan. "Vänligen meddela till xx om du kommer senast x datum. " Sen kan man skriva in att dem ska meddela special kost också men det får man väl hoppas att gästerna förstår själva att dem måste. 


    Tack!
Svar på tråden Skriva vem som är värd på inbjudan?