• Äldre 6 Mar 12:07
    4918 visningar
    5 svar
    5
    4918

    Platser att fotograferas på i Stockholm?

    Hejsan,

    Vi håller på och spånar på platser som man kan fotograferas på innan vår vigsel. Vigseln kommer ske i Stockholms innerstad. Jag vill absolut ha lite grönt med på bilderna och inte bara "stadsbilder", har någon några bra tips på avskilda delar i en park eller liknande som man kan fotograferas i?

    Önskemål är:

    En del av en park med lite gräs/träd där det är lite avskilt. Kommer inte kännas så romantiskt om man ska samsas om gräsplätten men halva sthlm som är ute och motionerar :)
    Man måste även lätt kunna ta sig dit med bil. Jag kommer ha en rätt stor klänning så vill inte gärna ta en långprommenad med den.

    Tänker någon del av hagaparken, lill-jans skogen kanske? Ekotemplet är inte ett alternativ eftersom det är uppbokad för vigsel då.

    alla tips är önskvärda!
  • Svar på tråden Platser att fotograferas på i Stockholm?
  • Äldre 8 Mar 22:14
    #1

    Vad roligt! Det finns många fina grönområden i Stockholm som man kan ta sig till med bil. Det kan ju vara skönt att ha fotograferingen så nära vigselplatsen/festlokalen som möjligt. Var mer exakt kommer ni att ha vigseln och/eller festen?

  • Äldre 13 Mar 11:23
    #2

    Både fest och vigsel kommer ske i Vasastan.

    Kan absolut tänka mig åka liten bit med bil, men precis som du säger är det ju bra om det är i närheten. Men de parker som ligger i vasastan är nog för små tror jag.

  • Äldre 16 Mar 21:44
    #3

    Härligt! Har ni tittat på Karlbergs slottspark? Tror den är militär idag (inget slott) men är välskött. Inte så många träningsfreaks som orkar sig dit. Ligger precis vid vattnet så man kan få lite det bästa av två världar.

    Vill man ha mer natur kan man ju testa vid Bergianska (vid Brunnsviken) dvs bära Stockholms universitet. Den sidan har lite mindre folk än i Vasaparken. Men det är mer "befolkat" än Karlbergs slottspark tycker jag.

    Lilla Essingen har fina parkatråk där man kan ta fina bilder. Risk för att lite promenera tittar på, men det är vara mysigt.

    Min favorit är Långholmen. Där finns så otroligt många fina platser att ta kort på. Både vid vatten och mer natur.

    Stora skuggan skulle kunna fungera också. Det är ju lite längre bort, då då blir det lite mer åka bil. Vid stora skuggan finns det fina ängar och vackra äldre träd.

    Vill ni ha kort m vacker utsikt skulle jag åka till

    Fjällgatan, mitt emot Ersta sjukhus typ nr 44. Där finns typ Stockholm vackraste utsikt. Man IT över Grönlund, stadshuset, gamla stan och City. Nästan bättre än Mosebacke, men mindre folk. Där finns dessutom vackra gamla trähus som skulle vara superfina att fotografera sig emot.

    Har ni funderat på Humlegården? Kan vara mkt folk på fina dagar, men där finns många fina träd och ett gulligt litet lusthus/regnskydd..

    Hur känns de här alternativen? Känns det bra eller behöver listan fyllas på?

  • Äldre 16 Mar 21:45
    #4

    Menade naturligtvis att Bergianska har mindre folk än Hagaparken och inte Vasaparken ;)

  • Äldre 16 Mar 21:48
    #5

    Kronobergsparken kanske också är ett alternativ? Visserligen liten, men så har den inte så många passerande joggisar så det kanske funkar?

Svar på tråden Platser att fotograferas på i Stockholm?